فرانسه در پاسخ به ترامپ: برای اظهار نظر درباره ایران نیاز به هیچ مجوزی نداریم

توریست مالزی – پاریس یک روز پس از هشدار توییتری ترامپ به ماکرون در باره گفتگو با تهران در پاسخ به این پیام تاکید کرد که برای اظهار نظر...
توریست مالزی – پاریس یک روز پس از هشدار توییتری ترامپ به ماکرون در باره گفتگو با تهران در پاسخ به این پیام تاکید کرد که برای اظهار نظر در باره ایران نیاز به «هیچ مجوزی» ندارد.
به گزارش یورونیوز، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه با تاکید بر اینکه کشورش برای پرداختن به موضوعات مرتبط با ایران و اظهار نظر در باره این کشور نیاز به هیچ مجوزی ندارد به صراحت نسبت به انتقاد های رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص واکنش نشان داد.
رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه در ادامه تصریح کرد: «فرانسه با لحاظ حق حاکمیت در باره ایران سخن می گوید. فرانسه به شدت در جهت صلح و امنیت در منطقه متعهد است و تلاش می کند، فرانسه همچنین تلاش دارد تا زمینه کاستن از تنش ها را فراهم کند و برای این کار به هیچ مجوزی نیاز ندارد.»
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فرانسه با انتشار توییتی هشدار گونه خطاب به امانوئل ماکرون نوشت که «هیچ‌کس حق صحبت با ایران از جانب آمریکا را ندارد.» رئیس جمهوری آمریکا در این پیام های توییتری تاکید کرده بود که تهران به شدت به دنبال گفتگو با واشنگتن است اما پیام های متناقض از سوی آنهایی که ادعای نمایندگی از آمریکا را دارند دریافت می کند.
ترامپ خطاب به ماکرون: هیچ‌کس حق صحبت با ایران از جانب آمریکا را ندارد
آقای ترامپ همچنین در همین راستا تصریح کرده بود که می داند که امانوئل ماکرون قصد انجام کار خوبی را دارد اما هیچکس نباید به نمایندگی از ایالات متحده از جانب آمریکا سخن بگوید و هیچ کس (در خصوص پرونده ایران) آمریکا را نمایندگی نمی کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 + 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!