فواید منگو برای کودکان

توریست مالزی – کودکان در دوره رشد به مواد مغذی نیاز دارند. آنتی اکسیدان زآگزانتین موجود در منگو نقش محافظتی در سلامت چشم دارد و به احتمال زیاد آسیب...
توریست مالزی – کودکان در دوره رشد به مواد مغذی نیاز دارند. آنتی اکسیدان زآگزانتین موجود در منگو نقش محافظتی در سلامت چشم دارد و به احتمال زیاد آسیب های ناشی از تحلیل رفتن عضلات، آسم، سرطان، سلامت استخوان و بیماری های قلبی را از بین می برد. از آنجا که این میوه سرشار از ویتامین A و C است برای پوست کودکان گزینه مفید محسوب می شود. تقریبا همه کودکان به دلیل طعم شیرین و ترش این میوه را دوست دارند.

به گزارش دکتر سلام، منگو نیروگاهی از مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین ها است. علاوه بر این، دارای خواص آنتی اکسیدانی است که باعث می شود بهترین انتخاب برای خوردن میوه در تابستان ها باشد. با توجه به این که بچه ها در مرحله رشد هستند، گنجاندن مواد غذایی که بینایی آنها را تقویت کند در برنامه غذایی شان ضروری است و چه چیزی بهتر از یک منگوی آبدار است؟ بچه ها ممکن است از خوردن سبزی ها و میوه ها اجتناب کنند، اما هرگز به منگو که سرشار از ویتامین A است دست رد نمی زنند. این میوه می تواند به جلوگیری از شب کوری، نرم شدن قرنیه و کاهش خشکی چشم کمک کند.

تقویت حافظه کودکان
منگو غنی از گلوتامین، اسید آمینه به عنوان تقویت کننده حافظه عمل می کند.

سلامت پوست کودکان را بهبود می بخشد
همه والدین دوست دارند پوست فرزندشان نرم و صاف باشد، اما راز نهفته در آن هیدراته نگه داشتن کودک است، بنابراین خوردن منگو می تواند پوست کودک را سالم و درخشان کند.

احتمال کم خونی را در کودکان کاهش می دهد
منگو غنی از آهن ماده معدنی ضروری برای بدن است که به تقویت تولید سلول های قرمز خون کمک می کند، بنابراین مصرف آن توسط کودکان می تواند به کاهش احتمال ابتلا به کم خونی جایی که خون فاقد مقدار مناسب گلبول قرمز است، کمک کند.

باعث افزایش وزن سالم در کودکان می شود
بچه ها به مقدار مناسب مواد مغذی و ویتامین برای افزایش وزن سالم نیاز دارند. اگر کودک وزن کافی پیدا نمی گیرد می توانید آن را در رژیم غذایی وی بگنجانید.

هضم غذا را در کودکان تقویت می کند
به عنوان منبع غنی از آنزیم های گوارشی شناخته شده است که به نوبه خود به تجزیه پروتئین ها کمک می کند این روند تقویت شده منجر به هضم بهتر کودکان می شود، همچنین به عنوان یک مزیت اضافی باعث خنثی شدن اسیدیته یا سایر اختلالات گوارشی می شود که به طور معمول در کودکان اتفاق می افتد.

خطر ابتلا به سرطان را در کودکان دفع می کند
بر اساس نتایج تحقیقات مشخص شده منگو سرشار از پکتین است فیبر غذایی که احتمال ابتلا به سرطان مرتبط با دستگاه گوارش را کاهش می دهد. قرار دادن آن در برنامه رژیم غذایی منظم بچه ها ضروری می شود زیرا آنها را از بیماری های جدی مانند سرطان دور می کند.

سیستم ایمنی کودکان را تقویت می کند
منگو منبع غنی از ویتامین A و C است، همچنین این میوه به عنوان منبع خوبی از انواع مختلف کاروتنوئیدها به حفظ سیستم ایمنی سالم بدن کمک می کند. خواص آنتی اکسیدانی آن به جلوگیری از حملات میکروبی کمک می کند، بنابراین به طور خودکار سیستم ایمنی بدن را به تدریج تقویت می کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفده + هشت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!