قهوه؛ نوشیدنی محبوب ضامن سلامت کبد

توریست مالزی – محققان بریتانیایی گزارش دادند که انواع قهوه؛ چه کافئین‌دار و چه بدون‌کافئین، فوری و یا دم‌کرده، ممکن است خطر ابتلا به بیماری مزمن کبدی را کاهش...
توریست مالزی – محققان بریتانیایی گزارش دادند که انواع قهوه؛ چه کافئین‌دار و چه بدون‌کافئین، فوری و یا دم‌کرده، ممکن است خطر ابتلا به بیماری مزمن کبدی را کاهش دهد؛ به شرطی که روزانه سه تا چهار فنجان از آن بنوشید.

به گزارش دویجه وله به نقل از گاردین؛ دکتر پل رودریک، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه ساوتهمپتون، گفت: به نظر می‌رسد انواع قهوه از شما در برابر بیماری شدید کبد محافظت می‌کند. اما قبل از اینکه بخواهیم به عموم مردم توصیه کنیم قهوه بنوشند یا مقدار آن را افزایش دهند، تحقیقات بیشتری باید در این زمینه انجام شود. برای این مطالعه تیم رودریک با بررسی ۵۰۰ هزار نفر به‌مدت حدود ۱۱ سال، دریافتند خطر مرگ ناشی از بیماری مزمن کبدی در کسانی که قهوه می‌نوشند، ۴۹ درصد کمتر از سایرین است.

بیشترین سود نوشیدن قهوه را علاقه‌مندان به قهوه آسیاب‌شده می‌برند. این نوع قهوه دارای مقادیر زیادی کهول و کافستول، (ترکیبات شیمیایی طبیعی از دانه‌های قهوه) است. نشان داده شده است که هر دو ماده، در برابر بیماری مزمن کبد، از حیوانات محافظت می‌کنند. محققان گفتند، با این حال قهوه فوری نیز که دارای مقادیر کمی از کهول و کافستول است، خطر ابتلا به بیماری مزمن کبدی را کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، در حالی که این مطالعه محدودیت‌هایی دارد، یافته‌های آن مهم است و شاید وقت آن رسیده است که پزشکان استفاده از آن را به بیماران در معرض خطر بیماری‌های مزمن کبدی توصیه کنند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!