مالزی آماده ورود به مرحله بومی است

توریست مالزی – بهبود وضعیت کووید -۱۹ در این کشور در هفته های اخیر ثابت می کند که مالزی و مردم آماده ورود به مرحله بومی هستند. به گزارش...
توریست مالزی – بهبود وضعیت کووید -۱۹ در این کشور در هفته های اخیر ثابت می کند که مالزی و مردم آماده ورود به مرحله بومی هستند.

به گزارش مالی میل، دکتر نور هشام عبدالله مدیر کل بهداشت گفت: این را می توان از طریق روند کاهشی در میانگین موارد روزانه، تعداد خوشه ها و ظرفیت استفاده از بیمارستان ها مشاهده کرد، در حالی که کشور نرخ واکسیناسیون بالایی را ثبت می کند.

وی گفت: به طور کلی، شاخص های کلیدی شامل تعداد موارد روزانه، موارد فعال، مرگ و میر، موارد درمان شده در بخش مراقبت های ویژه (ICU) و همچنین میزان R-Naught (Rt) از ۳۴ هفته اپیدمیولوژی کاهش مداوم را ثبت کرده است.

وی گفت: ۲۳.۶ درصد از تعداد موارد کووید -۱۹ کاهش یافته است، از ۸۳.۳۶۸ مورد در سی و نهمین هفته اپیدمیولوژی به ۶۲.۷۲۲ مورد در چهلمین هفته اپیدمیولوژی. در مجموع ۱۳۳،۸۰۶ مورد فعال در هفته ۴۰ گزارش شد که ۲۱ درصد کاهش یافته است، در مقایسه با سی و نهمین هفته اپیدمیولوژی.’ جدا از کاهش روزانه ۰.۲ درصدی نرخ Rt کشور ۷۰۰ مورد مرگ و میر روزانه به طور متوسط ​​۱۰۰ نفر در هفته چهلم ثبت شده است که ۵۰.۲ درصد کاهش در مقایسه با رقم ثبت شده در سی و نهمین هفته اپیدمیولوژی گزارش شده است.

وی اظهار داشت: در مجموع ۷۷۸ مورد ICU در چهلمین هفته اپیدمیولوژی ثبت شد که ۹ درصد نسبت به هفته ۳۹ کاهش یافته است، در حالی که ۳۳۱ مورد که نیاز به کمک تنفسی در هفته ۴۰ داشتند، ۱۱.۲ درصد کاهش نسبت به تعداد موارد ثبت شده در هفته ۳۹ داشته است . ۷۹ خوشه در چهلمین هفته اپیدمیولوژی گزارش شده است که ۲۱ درصد در مقایسه با تعداد خوشه های گزارش شده در هفته ۳۹ کاهش یافته است.

وی درباره ظرفیت تخت بیمارستان گفت که وزارت بهداشت ۱۶۱۹۹ تخت را برای بخش های معمولی و ۱۵۱۴ تخت را برای بخشهای ICU اختصاص دارد که از این تعداد ۸۱۶۴ تخت در هفته چهلم استفاده شده است که نسبت به هفته قبل پنج درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: مردم نباید از وضعیت کووید -۱۹ کشور راضی باشند. ا باید از افزایش ناگهانی قبلی موارد کووید -۱۹ که بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی را فلج کرده بود درس بگیریم. از طریق ابتکار بازگشایی ایمن، همه طرفها باید با پایبندی به روشهای استاندارد عملیاتی (SOP) و تقویت خود ارزیابی TRIIS (آزمایش، گزارش، جداسازی، اطلاع رسانی و جستجو) در شکستن زنجیره کووید – ۱۹ نقش داشته باشند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفده − پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!