مالزی مجوز پرواز خلبانان دارای مدرک پاکستانی را لغو کرد

توریست مالزی – سازمان هواپیمایی کشوری مالزی (CAAM) به طور موقت مجوز پرواز خلبانان شاغل در خطوط هوایی این کشور را که گواهینامه‌ی خلبانی پاکستانی در اختیار داشتند، به...
توریست مالزی – سازمان هواپیمایی کشوری مالزی (CAAM) به طور موقت مجوز پرواز خلبانان شاغل در خطوط هوایی این کشور را که گواهینامه‌ی خلبانی پاکستانی در اختیار داشتند، به حالت تعلیق درآورد. این اتفاق پس از آن رخ داد که دولت مالزی اعلام کرد بسیاری از خلبانان دارای مدارک مشکوک هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بیزینس تایمز، سازمان هواپیمایی کشوری مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم پس از ارزیابی همه خلبانان خارجی در مالزی گرفته شده است. این سازمان تنظیم کننده مقررات گفت که کمتر از ۲۰ خلبان پاکستانی در این کشور وجود دارد. این در حالی است که خطوط هوایی ملی مالزی اعلام کرد که هیچ خلبان پاکستانی ندارد. مالیندو ایر نیز می‌گوید که هیچ خلبان خارجی ندارد و ایر آسیا هم اعلام کرد که هیچ خلبان پاکستانی ندارد. سازمان هواپیمایی کشوری مالزی گفت این خلبانان پاکستانی در «اپراتورهای محلی» مانند مدارس پرواز، باشگاههای پرواز و سازمانهای آموزشی به کار گرفته شده اند.

هفته گذشته، دولت پاکستان پس از آنکه متوجه شد بسیاری از خلبانان این کشور مجوز پرواز خود را جعل کرده اند، تقریباً یک سوم خلبانان خود را زمین گیر کرد. پاکستان در مجموع ۸۶۰ خلبان دارد که ۱۰۷ نفر از آن‌ها برای شرکتهای هواپیمایی خارجی کار می‌کنند.

از زمان اعلام این خبر نگرانی‌های جهانی افزایش یافته است، به طوری که کشورها خلبانان پاکستان را زمینگیر کرده و به دنبال تأیید اعتبار آن‌ها هستند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

15 − 7 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!