ماهاتیر محمد: اگر مالزیایی‌ها مشاغل موجود در کشور را نپذیرند، خارجی‌ها جای آنها را می گیرند + فیلم

توریست مالزی – ماهاتیرمحمد با اشاره به کارگران بنگلادشی شاغل در مالزی به عنوان نیروی چهارم(نژاد چهارم) گفت: اگر مالزیایی‌ها مشاغل موجود در بازار کار را نپذیرند، این مشاغل...
توریست مالزی – ماهاتیرمحمد با اشاره به کارگران بنگلادشی شاغل در مالزی به عنوان نیروی چهارم(نژاد چهارم) گفت: اگر مالزیایی‌ها مشاغل موجود در بازار کار را نپذیرند، این مشاغل توسط بنگلادشی‌ها به عنوان نیروی چهارم کار در مالزی پر خواهد شد و اگر این روند ادامه یابد، دیگران نیز به این جرگه افزوده خواهند شد.
به گزارش استار، نخست وزیر مالزی افزود: در زمان حاکمیت انگلیسی‌ها بر مالزی نیز، به دلیل این که مالایی‌ها حاضر نبودند در مزارع کائوچو کار کنند، کارگران چینی و هندی به مالزی آورده شدند. این روند از آن زمان تاکنون به شکل های مختلف ادامه یافته است.
ماهاتیر در پاسخ به پرسشی در مورد الگوی رهبری‌اش گفت: پیامبر اسلام و پطر کبیر، تزار روسیه دو الگوی رهبری برای من بوده‌اند. پیامبر اسلام توانست تفکر جاهلیت اعراب را تغییر دهد و تمدن اسلامی را به تمدن پیشروی زمان خود بدل کند. پطر کبیر در روسیه نیز توانست ملت روس را که در آن زمان بسیار عقب مانده تر از سایر کشورهای اروپایی بودند، متحول کند و روسیه را به یکی از قدرت‌های مطرح جهان تبدیل نماید.
وی افزود: جامعه مالزی متشکل از سه نژاد اصلی است که در سطح برابری از نظر اقتصادی قرار ندارند. یک نژاد ثروتمند است و دیگر فقیر. با دادن پول به فقرا آنان ثروتمند نمی شوند، بلکه فقط به دولت و کمک های دولتی وابسته می گردند. باید ذهنیت آنان در مورد کار و تجارت متحول شود تا بتوانند در رقابتی سالم خود را بالا بکشند.

 


پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!