ماهاتیر محمد: ویروس کرونا از بحران مالی سال ۱۹۹۷ بدتر است

توریست مالزی – ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر پیشین مالزی، نسبت به تأثیرات شدید اقتصادی همه‌گیری کرونا، نسبت به دیگر بحران‌های جهانی هشدار داد. به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره،...
توریست مالزی – ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر پیشین مالزی، نسبت به تأثیرات شدید اقتصادی همه‌گیری کرونا، نسبت به دیگر بحران‌های جهانی هشدار داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر پیشین مالزی، با مقایسه تأثیر همه‌گیری کرونا با دیگر بحران‌های جهانی، آن را بزرگتر از بحران‌های قبلی جهانی دانست.

ماهاتیر که در بحران مالی آسیا در سال ۱۹۹۷ هدایت مالزی را بر عهده داشت، بر این باور است که همه‌گیری ویروس کرونا با شدت بیشتری نسبت به بحران مالی آسیا به اقتصاد جهانی ضربه می‌زند.

وی در مصاحبه تلویزیونی با بلومبرگ گفت: کرونا بدتر از بحران مالی است. این واقعاً ضربه‌ای مهیب به اقتصاد تمام جهان است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در اوایل این ماه گفت که پیامدهای اقتصادی اپیدمی کرونا ممکن است مشابه بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ باشد، در حالی که لی هسین لونگ، نخست‌وزیر سنگاپور گفت که این می‌تواند بدتر باشد.

بحران سال ۱۹۹۷ منجر به آشفتگی گسترده مالی و سیاسی در آسیا شده بود، در حالی که با سقوط ارزها و نابودی اقتصاد کشورهای شرق آسیا، زندگی میلیون‌ها نفر را که زیر خط فقر آمده بودند، به شدت تحت فشار قرار داد.

مقامات مالزی روز دوشنبه از ثبت ۱۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر دادند که به این ترتیب تعداد کل مبتلایان این کشور به ۵۵۳ مورد رسید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

5 + 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!