مسابقه پناهنده ایرانی مقابل ملی‌پوش ایران در المپیک توکیو

توریست مالزی – کیمیا علیزاده، ملی‌پوش پیشین تکواندو ایران و عضو تیم پناهندگان در المپیک توکیو، در نخستین دیدار خود در بازی‌های المپیک توکیو مقابل ناهید کیانی، ملی‌پوش تیم...
توریست مالزی – کیمیا علیزاده، ملی‌پوش پیشین تکواندو ایران و عضو تیم پناهندگان در المپیک توکیو، در نخستین دیدار خود در بازی‌های المپیک توکیو مقابل ناهید کیانی، ملی‌پوش تیم ایران، به میدان خواهد رفت.

به گزارش دویجه وله، بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۱ توکیو این بار از ابتدا هیجان ویژه‌ای برای ورزش‌دوستان ایران خواهد داشت. در پی قرعه‌کشی مسابقات تکواندوی زنان المپیک توکیو، کیمیا علیزاده از تیم پناهندگان در برابر ناهید کیانی از تیم ملی تکواندو ایران در جدول رقابت‌ها قرار گرفته است.

کیمیا علیزاده به عنوان نخستین زن در تاریخ ورزش ایران با کسب نشان برنز رده وزنی ۵۷ کیلوگرم تکواندو در المپیک ۲۰۱۶ ریو، برای ورزش ایران در المپیک مدال‌آوری کرد. این ورزشکار تاریخ‌ساز روز ۱۷ مرداد مقابل ناهید کیانی، ملی‌پوش کاروان ورزشی ایران، به میدان خواهد رفت.

کیمیا علیزاده از چهره‌های برجسته و خبرساز ورزشی و مدنی ایران در طول ۵ سال اخیر در عرصه جهانی بوده است. این ورزشکار در ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی در کشور آلمان پناهنده شد.

کیمیا علیزاده در ابتدای ورود به آلمان، حضور در ترکیب تیم ملی تکواندوی آلمان را به عنوان هدف ورزشی خود اعلام کرد. اما با توجه به فرایند قانونی کسب تابعیت کشور آلمان که چندین سال طول می‌کشد، از ابتدا تنها گزینه امکان‌پذیر و کوتاه‌مدت برای شرکت این ورزشکار نخبه در مسابقات المپیک توکیو، حضور در ترکیب تیم پناهندگان زیر پرچم کمیته بین‌المللی المپیک، مطرح بود. حال پس از گذشت یک سال و نیم از اقامت کیمیا علیزاده در آلمان و به رسمیت شناخته شدن او به عنوان پناهنده، کمیته بین‌المللی المپیک این ورزشکار را به ترکیب ۲۹ نفره تیم پناهندگان در المپیک توکیو فراخوانده است.

شایان ذکر است که در کنار کیمیا علیزاده، همچنین دینا پوریونس لنگرودی در تکواندو (پناهنده در هلند)، سعید فضل‌‌اولی در رشته قایقرانی (پناهنده در آلمان)، هامون درفشی‌پور در کاراته (پناهنده در کانادا) و جواد محجوب در رشته جودو (پناهنده در کانادا)، ورزشکاران ایرانی‌تبار در ترکیب تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۱ توکیو هستند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

13 − یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!