معانی رقص شیر و اژدها در سال نو چینی

توریست مالزی – پروفسور یام کاه کین رئیس مرکز مطالعات دانشگاه مالایا در مورد معنی عبارت «Gong Xi Fa Cai» که تبریک سال نو چینی می گوید: این عبارت...
توریست مالزی – پروفسور یام کاه کین رئیس مرکز مطالعات دانشگاه مالایا در مورد معنی عبارت «Gong Xi Fa Cai» که تبریک سال نو چینی می گوید: این عبارت در واقع به معنی «تبریک به خاطر به دست آوردن ثروت بیشتر» است.

ایشان در تکمیل حرف های خود آورده اند، از آن جا که این عبارت بیشتر جنبه مالی زندگی را در نظر می گیرد، عده ای عقیده دارند باعث لطمه زدن به روح سال نو می شود و به همین دلیل به جای آن از عبارت «Xin Nian Kuai Le» که به طور دقیق به معنی «سال نو مبارک» است استفاده می کنند.

پروفسور یام در مورد آداب و رسوم رایج در جشن سال نو چینی در مورد اهمیت رقص شیر و اژدها می گوید، رقص شیر برای دور کردن بیماری و رقص اژدها برای ایجاد روزهای فرخنده و شاد است. در این مراسم و در کنار رقص شیر و اژدها به طور عمده از موسیقی و آتش بازی نیز استفاده می شود.

وی همچنین توضیح داد که غذای «yee sang» تنها در مالزی به مانند چین متدوال است، ولی در دیگر کشورها در مراسم سال نو چینی از آن استفاده نمی شود.

«yee sang» غذای است بسیار رنگارنگ و نشاط آور و در مورد آن این باور وجود دارد که با خوردن «yee sang» شادی شریک مراسم و زندگی مان خواهد شد.

منبع: استار

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!