احتمال مقررات منع آمد و شد دو هفته ای از فردا در سلانگور، کوالالامپور، پنانگ، جوهور و ساراواک

توریست مالزی – نخست وزیر محی الدین یاسین، دستور کنترل حرکت را بررسی می کند، به ویژه در ایالاتی که افزایش تعداد موارد کووید – ۱۹ وجود دارد. به...
توریست مالزی – نخست وزیر محی الدین یاسین، دستور کنترل حرکت را بررسی می کند، به ویژه در ایالاتی که افزایش تعداد موارد کووید – ۱۹ وجود دارد.

به گزارش استار، وی گفت: این ارزیابی مجدد برای جلوگیری از گسترش روزافزون ویروس که نه تنها در مالزی، بلکه در سطح جهانی نیز اتفاق می افتد، ضروری است. از مکان هایی که تعداد زیادی از موارد کووید مثبت دیده شده بازدید شده است که باید آنها را تعطیل کنند.

روز گذشته وی در بیانیه ای اظهار داشت که دولت از سیستم هشدار زودهنگام معروف به Hotspots Identification for Dynamic Engagement (HIDE) برای شناسایی مناطق و اماکنی که در معرض خطر انتقال بیماری هستند استفاده کرده است. ‘این روش با تصمیم دولت برای داشتن یک رویکرد هدفمند در کنترل و مهار کووید – ۱۹ مطابقت دارد. از طریق این سیستم، هر روز نظارت برای شناسایی مکان های عمومی پر خطر انجام می شود.

منابع به The Star گفتند که MCO دو هفته ای از فردا در سلانگور، کوالالامپور، پنانگ، جوهور و ساراواک اجرا می شود. به گفته آنها، MCO جدید شبیه MCO 2.0 خواهد بود که بین ۱۱ ژانویه و ۲۶ ژانویه در مناطقی از کشور اتفاق افتاد که در آن فعالیت های اقتصادی مجاز بود اما مدارس تعطیل و فعالیت های اجتماعی و مذهبی ممنوع بود. آمده است که هیچ نوع غذاخوری مجاز به فعالیت نیست. یک منبع گفت که اعلامیه MCO جدید امروز اعلام خواهد شد.

وی گفت که دولت باید در اجرای MCO با دقت عمل کند زیرا این امر بر جشن های هاری رایا و نیز احتمال تأثیرگذاری بر بسیاری از بازارهای ماه رمضان که در ماه روزه داری مجاز به فعالیت بودند تأثیر می گذارد. آمده است که بازارهای ماه رمضان در ایالت های MCO باید بسته شوند، به استثنای بازارهایی که در منطقه جنوب غربی در جزیره پنانگ واقع شده اند.

یکی از منابع در توضیح MCO گفت: ‘فعالیت های اقتصادی همچنان ادامه خواهد یافت، اما کسانی که می توانند از خانه کار کنند تشویق به این کار می شوند.’ مدارس در ایالت های MCO نیز به دلیل وجود ‘خوشه های آموزشی’ زیاد احتمالاً تعطیل خواهند بود. ‘علاوه بر این، دو هفته بعد از تعطیلات عیدفطر آموزش آنلاین خواهد بود.

در مورد مراسم اجتماعی و مذهبی، چنین رویدادهایی باید با کمترین تعداد از افراد برگزار یا متوقف شود. ما به احتمال زیاد یک جشن Raya مانند جشن سال گذشته برگزار خواهیم کرد که در آن فقط اعضای خانواده در همان خانه مجاز خواهند بود. بدون خانه باز.

وی گفت: ‘سفر بین ایالتی برای balik kampung مجاز نیست’، تعداد افراد در یک وسیله نقلیه نیز می تواند محدود شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو + 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!