ملیکا صارم دانشمند جوان ایرانی، برنده جایزه جامعه اروپایی بیومواد شد

توریست مالزی – ملیکا صارم، پژوهشگر جوان ایرانی دانشگاه فرایبورگ آلمان به دلیل تحقیقات ارزنده علمی در زمینه ترمیم استخوان، موفق به دریافت جایزه دکتری «جولیا پولاک» از جامعه...
توریست مالزی – ملیکا صارم، پژوهشگر جوان ایرانی دانشگاه فرایبورگ آلمان به دلیل تحقیقات ارزنده علمی در زمینه ترمیم استخوان، موفق به دریافت جایزه دکتری «جولیا پولاک» از جامعه اروپایی بیومواد شد.
به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اینترنتی دانشگاه فرایبورگ، کمیته شورای انجمن بیومواد اروپا، جایزه دکترای «جولیا پولاک» جامعه اروپا در ۲۰۱۹ را به دکتر ملیکا صارم به دلیل رساله دکتری خود با عنوان Role of Intrinsically Disordered Phosphoprotein Secondary Structure in Bone Biomineralization and Impact of Biomimetic apatite on Endochondral Ossification ، اهدا کرده است. این جایزه در جریان جلسه انجمن دانشمندان جوان بیومواد که در درسدن آلمان برگزار شد، به صارم اعطا شد.
این جایزه به دلیل دستاوردهای رساله دکتری این دانش آموخته ایرانی دانشگاه فرایبورگ در ابداع استخوان مصنوعی با قابلیت تسریع روند ترمیم استخوان‌های آسیب دیده به وی تعلق گرفت.
صارم پیش از این نیز به دلیل تحقیقات رساله دکترای خود که در سال ۲۰۱۷ ارائه شد، جایزه «آرتور لوترینگ هاوس» در زمینه بهترین پژوهش دکتری را از موسسه شیمی ماکرومولکولار دانشگاه دریافت کرده بود.
ملیکا صارم، تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دوره دکتری را در دانشگاه فرایبورگ گذرانده است و در حال حاضر به عنوان مدیر پروژه تحقیقات مهندسی بافت و پزشکی بازساختی در این دانشگاه فعالیت دارد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سیزده + 16 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!