منتظر کمیاب شدن ذخیره سازها باشید: تاثیر کرونا بر کمپانی‌های جنوب شرق آسیا

توریست مالزی – با تاثیرپذیری کل دنیا از ویروس کرونا، تمامی کمپانی‌های مهم عرصه تکنولوژی ضربه‌های نسبتا سنگینی خوردند. کمترین آسیبی که به شرکت‌ها وارد شد، کاهش تولید آنها...
توریست مالزی – با تاثیرپذیری کل دنیا از ویروس کرونا، تمامی کمپانی‌های مهم عرصه تکنولوژی ضربه‌های نسبتا سنگینی خوردند. کمترین آسیبی که به شرکت‌ها وارد شد، کاهش تولید آنها و از آن بدتر، کاهش تقاضای بازار مصرف‌کنندگان بوده است. جدیدترین قربانی کرونا در صنعت سخت‌افزار، دستگاه‌های ذخیره‌ساز است و به زودی باید انتظار کمبود موجودی این دستگاه‌ها را داشته باشیم چرا که کرونا کمپانی‌های جنوب شرق آسیا را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

جنوب شرق آسیا محل فعالیت مهم‌ترین کمپانی های تولیدکننده تجهیزات ذخیره‌سازی است. خصوصا کشورهای مالزی و فیلیپین در این زمینه نقش بسزایی دارند اما متاسفانه بیماری کرونا این منطقه را نیز از گزند خود بی امان نگذاشته است. به گزارش Storage Newsletter، تولید هارد دیسک در فیلیپین به مدت حداقل سه روز متوقف شده است و دیگر کمپانی‌های فعال در این زمینه نیز به حالت نیمه تعطیل یا تعطیلی کامل درآمده‌اند. این توقف تولید صرفا به خاطر شیوع ویروس کرونا در منطقه است.

صنعت تولید دستگاه‌های ذخیره‌سازی به روش تامین کاملا به موقع مدیریت می‌شوند و این بدین معناست که تولیدکنندگان بزرگ به تامین کنندگان زنجیره‌ای کوچک بسیار وابسته هستند و تاخیر در تامین قطعات مورد نیاز به معنای توقف کامل تولید است. فقط یک هفته توقف تولید در این صنعت می‌تواند زنجیره تامین ذخیره سازها را کاملا پاره کند و در آینده بسیار نزدیکی تاثیر خود را در بازار نشان دهد. سطح تخریب مسائلی مانند کروناویروس که چندین هفته این زنجیره را قطع می‌کند به حدی عمیق است که بازگشت به حالت عادی می‌تواند چندین سال طول بکشد.

این شرایط ما را یاد سال ۲۰۱۱ و اتفاقی که در تایلند رخ داد می‌اندازد. بازار ذخیره سازها در آن زمان چندین سال طول کشید تا به حالت سابق برگردد و قیمت‌ها به حدی تاثیر گرفتند که هنوز به طور کامل عادی نشده‌اند. در هر صورت با فاجعه جهانی صورت گرفته، به نظر افزایش قیمت تجهیزات ذخیره‌سازی غیر قابل اجتناب است. این در حالیست که پیش از شیوع کرونا، قیمت این دستگاه‌ها به پائین‌ترین حد خود رسیده بود.

منبع: سخت افزار

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!