ناسا برای آماده کردن مردم جهت مواجهه با موجودات فضایی، ۲۴ عالم دینی استخدام کرد

توریست مالزی – به نظر می‌رسد که موضوع مواجهه با موجودات فضایی بسیار جدی تر از داستان های علمی تخیلی است و حالا ناسا برای آماده کردن مردم برای...
توریست مالزی – به نظر می‌رسد که موضوع مواجهه با موجودات فضایی بسیار جدی تر از داستان های علمی تخیلی است و حالا ناسا برای آماده کردن مردم برای رویارویی با آنها دست به دامن مذهبیون شده است!

به گزارش گجت نیوز، همواره امکان وجود موجودات فضایی یکی از دغدغه‌ها و پرسش‌های مهم انسان‌ها بوده است. بیایید فرض را بر این بگیریم که حیات فرازمینی‌ها وجود دارد، در این حالت به هنگام مواجه با آن‌ها چه باید کرد؟ این پرسشی است که مسئولان ناسا امیدوارند در همکاری با ۲۴ عالم دینی مرکز تحقیقات الهیات شهر پرینستون آمریکا به پاسخ آن دست پیدا کنند.

هفته گذشته روزنامه تایمز انگلستان گزارش داد، کشیش دکتر اندرو دیویسون، محقق مذهبی دانشگاه کمبریج، که همچنین دارای مدرک دکترای بیوشیمی از آکسفورد است، به همراه ۲۳ عالم دینی دیگر برای کمک به این پروژه استخدام شده‌اند.

دیویسون به‌تازگی با انتشار مطلبی در وبلاگ دانشکده الهیات دانشگاه کمبریج بیان کرده که تحقیقات او نشان می‌دهد که طی ۱۵۰ سال گذشته دو موضوع الاهیات و اخترزیست‌شناسی در کنار یکدیگر از پرتکرارترین و رایج‌ترین مباحث مطرح شده در نوشته‌های علمی عمومی بوده‌اند. به گزارش تایمز، کتاب در دست انتشار «اخترزیست‌شناسی و اصول مسیحی» (Astrobiology and Christian Doctrine) نوشته‌ی همین محقق دانشگاهی، بخشی از کاوش معنوی مشترک CTI و ناسا را پوشش خواهد داد و در آن به این پرسش پرداخته شده است که الهی‌دانان چگونه با مسئله‌ی موجودات فضایی برخورد خواهند کرد؟

اندرو دیویسون در بخش دیگری از مطلب خود خاطر نشان می‌کند: «کشف [حیات بیگانگان] ممکن است تا یک دهه یا حتی چند قرن دیگر رخ ندهد، حتی این احتمال نیز وجود دارد که ما هرگز حیات بیگانگان را کشف نکنیم، اما در هرحال، فکر کردن به پیامدهای آن از قبل مفید خواهد بود.»

پیش از این ناسا در سال ۲۰۱۴ طی همکاری با CTI به دنبال بررسی میزان علاقه‌ی افراد مذهبی (به‌طور دقیق‌تر، افراد مرتبط با این مرکز تحقیقات الهیات) به تحقیقات علمی بوده است. مرکز تحقیقات الهیات پرینستون قصد دارد با تکیه بر حمایت‌های آژانس فضایی ایالات متحده نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را در کتاب‌ها و مجلات علمی به چاپ برساند و به دنبال واکاوی رمز و رازهای عمیق جهان و یافتن حیات در سیاره‌ای دیگر باشند.

هرچند که در این گزارش به کشف حیات بیگانه اشاره ای نشده و تاییدی بر وجود موجودات فضایی نیست، اما ممکن است که این اقدام ناسا بسیار فراتر از یک احتمال، و شاید حتی اقدامی عملی برای آماده کردن افکار عمومی جهت اول ملاقات با بیگانگان باشد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!