نجیب و رسماح از کلیه عناوین ایالت سلانگور محروم شدند

توریست مالزی – نخست وزیر سابق داتوک سری نجیب رزاق و همسرش داتین سری روسماح منصور از تمام عناوین ایالت سلانگور، محروم شدند. به گزارش استار، در بیانیه ای...
توریست مالزی – نخست وزیر سابق داتوک سری نجیب رزاق و همسرش داتین سری روسماح منصور از تمام عناوین ایالت سلانگور، محروم شدند.

به گزارش استار، در بیانیه ای که توسط دبیرخانه ایالتی سلانگور منتشر شد، این لغو به دستور سلطان شرف الدین ادریس شاه، حاکم سلانگور صادر شد. لغو عناوین ایالتی مطابق با اختیارات اعلیحضرت و همچنین اساسنامه جوایز مربوطه و قوانین اجرا شده در سلانگور است.

هاریس که همچنین مسئول ثبت جوایز ایالت سلانگور است، گفت: نجیب عناوین درجه یک (SPMS) و (Datuk Seri) و همچنین (DP Mahkota Selangor) و (Datuk) را دریافت کرده بود. این عناوین در ماه می ۲۰۱۹ به حالت تعلیق درآمده که این زوج در دادگاه به دلیل پرونده های مختلف فساد متهم شدند. (نجیب) در دادگاه عالی به سوء استفاده از قدرت، نقض امانت و پولشویی مربوط به بودجه SRC International Sdn Bhd متهم شده است. او گفت که با توجه به اتهام و مجازات های نجیب، عناوینی که از دولت سلانگور دریافت کرده بود، لغو شده است.

هریس گفت Rosmah درجه یک Darjah Seri Paduka Mahkota Selangor (SPMS) که عنوان Datin Paduka Seri را یدک می‌کشد دریافت کرده بود. او در دادگاه به سه اتهام مربوط به درخواست رشوه متهم شده است. از این رو، عناوین وی لغو شده است.

وی گفت: سلطان شرف الدین و کاخ سلانگور در مورد رفتار و شهرت افرادی که جوایز دولتی به آنان اعطا می کند بسیار سخت گیر است. سلطان شرف الدین همچنین در سال ۲۰۱۴ جایزه داتوک سری انور ابراهیم را لغو کرده بود.

نجیب و روسماح همچنان دارای یک سری عناوین فدرال و همچنین عناوینی از ایالت های دیگر هستند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

17 − 16 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!