نخست‌وزیر تایلند به خاطر سرپیچی از قانون ماسک اجباری، جریمه شد

توریست مالزی – مقامات تایلند، همزمان با تلاش این کشور برای دست و پنجه نرم کردن با موج جدید موارد ابتلای کرونا که سیستم پزشکی را تحت فشار قرار...
توریست مالزی – مقامات تایلند، همزمان با تلاش این کشور برای دست و پنجه نرم کردن با موج جدید موارد ابتلای کرونا که سیستم پزشکی را تحت فشار قرار داده، در ۴۸ استان برای کسانی که در مکان‌های عمومی ماسک نزنند، جریمه‌هایی تا ۲۰ هزار بات تایلند (معادل ۶۴۰ دلار) تعیین کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، بانکوک، پایتخت تایلند که دارای بیشترین تعداد مبتلایان است، در حال تعطیلی بیش از ۳۰ نوع کسب و کار و خدمات، از جمله سینما، پارک، باغ‌وحش، استخر و سالن‌های ماساژ است. تجمع بیش از ۲۰ نفر ممنوع شده است. فعالیت مراکز خرید و فروشگاه‌های بزرگ ممکن است ادامه داشته باشد، اما ساعات سرویس‌دهی آن‌ها محدود خواهد بود. با وجود افزایش سریع آمار، در حال حاضر قرنطینه ملی، حکومت نظامی یا منع سفر در تایلند وجود ندارد؛ این در حالی است که به استان‌های منفرد اجازه صدور محدودیت‌های مختص خود، از جمله قرنطینه اجباری برای بازدیدکنندگان استان‌های دیگر، داده شده است. ۴۸ از ۷۶ استان تایلند، برای ماسک نزدن جریمه وضع کرده‌اند.

“پرایوت چان-اوچا”، نخست‌وزیر تایلند روز دوشنبه و به دنبال لازم‌الاجرا شدن این قانون، از نخستین افرادی بود که بابت ارتکاب جرم، جریمه شد. تصویری در صفحه رسمی فیس‌بوک وی، او را حین ریاست جلسه‌ای در مورد واکسیناسیون کووید ۱۹، بدون ماسک نشان می‌دهد که با انتقادات آنلاین همراه بود. “آسوین کوانگموانگ”، فرماندار بانکوک گفت، همراه با رئیس پلیس شهر و یک مقام دیگر، رفته‌اند تا ۶ هزار بات (۱۹۰ دلار) از پرایوت دریافت کنند چون این نخستین سرپیچی او از قانون بوده است. عکس مجرمانه پرایوت نیز از صفحه فیس‌بوک او پاک شد.

مقامات بهداشتی تایلند روز دوشنبه از ۲ هزار و ۴۸ مورد ابتلای جدید کووید ۱۹ و ۸ مرگ جدید بر اثر این بیماری خبر دادند. این چهارمین روز متوالی است که تایلند بیش از ۲ هزار مبتلای جدید را به ثبت می‌رساند. این ارقام، مجموع آمار مبتلایان این کشور را به ۵۷ هزار و ۵۰۸ تن و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در تایلند را به ۱۴۸ نفر رسانده است. آمار بالای مبتلایان باعث کمبود تخت‌های بیمارستانی و واحدهای مراقبت ویژه شده است. این آمار همچنین بر ناکامی دولت تایلند در تأمین منابع کافی واکسن نیز صحه می‌گذارد. کمتر از ۲ درصد جمعیت ۶۹ میلیون نفری تایلند، واکسینه شده‌اند.

تایلند ورود مسافران هند را نیز ممنوع کرده، در حالی که شهروندان خود را از این امر مستثنی کرده است. این ممنوعیت که از ۱ می (۱۱ اردیبهشت) اجرا می‌شود، روز دوشنبه از سوی سفارت تایلند در دهلی نو اعلام شد چرا که هند اکنون دارای رکوردهای جهانی در ثبت مبتلایان جدید است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!