نیازی به ماسک در هنگام ورزش و رانندگی به تنهایی نیست

توریست مالزی – نیازی به پوشیدن ماسک صورت در هنگام انجام فعالیت های انفرادی همچون دویدن یا رانندگی نیست. به گزارش برناما، وزیر بهداشت گفت: مردم فقط در صورت...
توریست مالزی – نیازی به پوشیدن ماسک صورت در هنگام انجام فعالیت های انفرادی همچون دویدن یا رانندگی نیست.

به گزارش برناما، وزیر بهداشت گفت: مردم فقط در صورت بروز علائم یا در محیط های عمومی و تماس با افراد دیگر ملزم به پوشیدن ماسک صورت هستند. نیاز به استفاده از ماسک صورت برای پیشگیری از انتقال کووید ۱۹ است، اما اگر کسی در مکانی تنها باشد نیاز به استفاده از ماسک نیست. فقط اطمینان حاصل کنید که در فاصله دو یا سه متری از سایر افراد هستید.

وی افزود: پوشیدن ماسک صورت N95 تا سه یا چهار ساعت می تواند باعث تنگی نفس شود. در رسانه های بین المللی گزارش شده که دو دانش آموز در چین در حالی که با ماسک صورت ورزش می کردند، درگذشته‌اند. در آمریکا نیز، مردی که ماسک صورت N95 را برای مدت طولانی پوشیده بود به دلیل کمبود اکسیژن درگذشت.

دکتر نور هشام در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت بهداشت به دنبال این پیشنهاد است که همه کارگران خارجی به طور موقت کار خود را برای انجام معاینه بهداشتی متوقف و به طور رایگان تست شوند گفت: این طرح عملی نیست. ظرفیت آزمایشگاه تست کووید ۱۹ نمی تواند بیش از پنج میلیون نفر از افراد خارجی را در کشور غربالگری کند. اکنون ظرفیت آزمایشگاه روزانه ممکن است ۳۰ هزار نفر باشد و برای آزمایش تمام افراد خارجی در کشور ماهها زمان نیاز است.

وی گفت: ما روش غربالگری هدفمند را برای انجام آزمایش موارد مثبت، از طریق ردیابی تماس نزدیک ادامه می دهیم.

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!