وال استریت ژورنال: برادر ناتنی رهبر کره شمالی جاسوس سیا بود

توریست مالزی – کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی که در سال ۲۰۱۷ در مالزی کشته شد برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) جاسوسی می کرد. روزنامه...
توریست مالزی – کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی که در سال ۲۰۱۷ در مالزی کشته شد برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) جاسوسی می کرد.
روزنامه وال استریت ژورنال این مطلب را به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد. بنا به این گزارش بسیاری از جزئیات رابطه کیم جونگ نام با سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده همچنان نامشخص است.
به گزارش یورونیوز، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: «چند مقام سابق آمریکایی اعلام کرده اند که برادر ناتنی کیم جونگ اون که سالها در خارج از کره شمالی زندگی می کرد و پایگاه قدرتی در پیونگ یانگ نداشت احتمالا نمی توانست جزئیات فعالیت های مخفیانه کشورش را فاش کند.»
در این گزارش همچنین آمده است که کیم جونگ نام به احتمال قریب به یقین با سازمان های امنیتی دیگر کشورها به ویژه چین نیز در تماس بوده است.
طبق این گزارش کیم جونگ نام در ماه فوریه سال ۲۰۱۷ برای دیدار با رابط خود با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به مالزی سفر کرده بود. هر چند این دیدار احتمالا تنها هدف او از سفر به مالزی نبوده است.
سیا از اظهار نظر در مورد گزارش روزنامه وال استریت ژورنال خودداری کرده است.
مقامات آمریکا و کره جنوبی بر این باور هستند که مقامات کره شمالی دستور ترور کیم جونگ نام در سال ۲۰۱۷ را صادر کردند. این در حالی است که پیونگ یانگ هرگونه دخالت در ترور او را رد کرده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

19 − 14 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!