واکسن کووید – ۱۹ برای اوایل ژانویه سال آینده برای ۶.۴ میلیون مالزیایی

توریست مالزی – دولت شروع به تهیه برنامه ۳ بیلیون رینگت برای به دست آوردن واکسن کووید – ۱۹ برای ایمن سازی ۶.۴ میلیون نفر از مردم کرده است....
توریست مالزی – دولت شروع به تهیه برنامه ۳ بیلیون رینگت برای به دست آوردن واکسن کووید – ۱۹ برای ایمن سازی ۶.۴ میلیون نفر از مردم کرده است.

به گزارش استار، تان سری محی الدین یاسین گفت: توافق نامه خرید زودهنگام با غول داروسازی Pfizer منعقد شده تا ۱۲.۸ میلیون دوز واکسن کووید – ۱۹ را برای ۲۰٪ از جمعیت تهیه کند که شامل کودکان زیر ۱۲ سال نخواهد بود. این قرارداد در تاریخ ۲۴ نوامبر امضا شد و این اولین مرحله از برنامه دولت برای ارائه ایمن سازی رایگان کووید – ۱۹ برای همه مالزیایی ها است.

نخست وزیر مالزی گفت: دولت به همه مالزیایی ها تضمین می کند که واکسن های کووید – ۱۹ مورد استفاده در مالزی از شرایط سختگیرانه تنظیم شده توسط آژانس تنظیم مقررات دارویی ملی (NPRA) عبور می کنند و هیچ مصالحه ای در مورد ایمنی و کیفیت آن وجود نخواهد داشت. در توافق با Pfizer اطمینان داده شد که دولت مالزی به داده ها دسترسی داشته باشد تا بتواند کیفیت، ایمنی و اثربخشی را کنترل کند و همچنین دسترسی به واکسن را تضمین شده است. “Pfizer ، در تاریخ ۹ نوامبر، اعلام کرد، اولین داده ها نشان دهنده اثر این واکسن تا ۹۵٪ است.

محی الدین گفت: Pfizer همچنین وعده تحویل یک میلیون واکسن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ و به دنبال آن ۱.۷ میلیون دوز در سه ماهه دوم ، ۵.۸ میلیون دوز در سه ماهه سوم و ۴.۳ میلیون دوز در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ را داده است. اگرچه این توافق نامه امضا شده است، اما فایزر هنوز از اداره غذا و داروی ایالات متحده و نهادهای نظارتی کشورهای تولید کننده عبور نکرده است. همچنین باید قبل از استفاده از واکسن در مالزی، از سازمان تنظیم مقررات دارویی ملی تحت وزارت بهداشت مالزی تأییده بگیرد.

محی الدین گفت: در ۲۲ نوامبر، وزیر بهداشت دکتر ادهم بابا توافق نامه ای را با شرکت کوواکس امضا کرد تا واکسن برای ایمن سازی ۱۰٪ از مردم را تهیه کند. پیش بینی می شود هر دو این توافقنامه ها دسترسی ۳۰٪ از جمعیت مالزی به واکسن کووید – ۱۹ را امکان پذیر کند. این واکسن، در صورت دستیابی، به صورت مرحله ای به گروه های پرخطر از جمله خط مقدم، افراد مسن و بیمارانی که از بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی، دیابت و بیماری های مزمن رنج می برند، داده می شود. بعداً به سایر گروههای هدف گسترش خواهد یافت.

نخست وزیر همچنین اظهار داشت که مالزی برای دریافت واکسن کافی برای حداقل ۶۰٪ از مردم یک رویکرد چند جانبه را در پیش خواهد گرفت.ما واکسن های آزمایش شده را از هر کشوری دریافت خواهیم کرد و در حال حاضر در حال مذاکره با ۱۰ از ۱۲ تولیدکننده اصلی واکسن کووید – ۱۹ در کشورهای مختلف مانند چین، روسیه و ایالات متحده هستیم. واکسن مورد استفاده در مالزیایی ابتدا باید توسط NPRA تأیید شود.

وی افزود: ما این کار را برای همه اجباری نخواهیم کرد، اما آن را برای گروه های آسیب پذیر اجباری خواهیم کرد. مطالعه اخیر نشان داده است که ۸۲٪ از مردم مالزی موافق ایمن سازی کووید – ۱۹ هستند. در مورد کسانی که علیه واکسیناسیون هستند،

در مورد دسترسی بخش خصوصی به واکسن محی الدین گفت که آنها باید منتظر بمانند تا عرضه از طرف دولت کافی باشد. خارجی ها در صورت تمایل به ایمن سازی علیه کووید – ۱۹ باید هزینه آن را پرداخت نمایند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پانزده + 12 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!