وین، «بهترین شهر دنیا برای زندگی»؛ تهران در میان ۱۰ شهر پایین

توریست مالزی – وین، پایتخت اتریش برای سومین بار در پنج سال گذشته به عنوان «بهترین شهر دنیا برای زندگی» انتخاب شد. این شهر در فهرستی که نشریه بریتانیایی...
توریست مالزی – وین، پایتخت اتریش برای سومین بار در پنج سال گذشته به عنوان «بهترین شهر دنیا برای زندگی» انتخاب شد. این شهر در فهرستی که نشریه بریتانیایی اکونومیست منتشر کرد، جای شهر اوکلند در نیوزیلند را گرفت.

اما تهران به عنوان یکی از ۱۰ شهر پایین این فهرست معرفی شده است. بر اساس این رتبه بندی که میان ۱۷۳ شهر جهان انجام شده است، تهران، پایتخت ایران با رتبه ۱۶۳ یکی از ۱۰ شهری است که در آخر این رتبه بندی قرار دارد. دمشق پایتخت سوریه در جایگاه ۱۷۲ قرار دارد.

شهر وین به دلیل داشتن زیرساخت‌های شهری خوب، سیستم بهداشتی و درمانی عمومی و جاذبه های فرهنگی و سرگرمی انتخاب شده است. وین، کپنهاگ و زوریخ، سه شهر اول این فهرست در اروپا قرار دارد، کالگری، تورنتو و ونکوور کانادا و اوزاکا ژاپن و ملبورن استرالیا از ده شهر اول این فهرست هستند.

اوزاکا و ملبورن هر دو در رتبه ۱۰ قرار دارند. شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین و دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ روسیه به دلیل حمله روسیه به اوکراین از این رتبه بندی خارج شده است.

ثبات اقتصادی و اجتماعی، میزان جرم و جنایت، امکانات تحصیلی و دسترسی به امکانات سلامتی و بهداشت و امکانات فرهنگی و تفریحی از عوامل تعیین کننده در این رتبه بندی است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

نه − 9 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!