یک قایق حامل آوارگان روهینگیایی وارد مالزی شد

توریست مالزی – مقامات مالزی اعلام کردند نزدیک به ۵۰ آواره روهینگیایی روز سه شنبه با قایق وارد مالزی شدند و اجازه ورود به خاک مالزی را خواهند داشت....


توریست مالزی – مقامات مالزی اعلام کردند نزدیک به ۵۰ آواره روهینگیایی روز سه شنبه با قایق وارد مالزی شدند و اجازه ورود به خاک مالزی را خواهند داشت.






به گزارش صدا و سیما، از زمانی که مقامات تایلندی در سال ۲۰۱۵ مبارزه با قاچاقچیان انسان را شدت بخشیدند، روهینگیایی‌ها به ندرت تلاش می‌کنند از راه دریا به سمت جنوب بروند. مبارزه با قاچاقچیان انسان به بحرانی برای آوارگان در کل منطقه جنوب شرقی آسیا منجر شد و شمار بسیاری از مهاجران در دریا سرگردان شدند.
از آغاز حملات ارتش میانمار علیه روهینگیایی‌ها در اوت ۲۰۱۷، نزدیک به ۷۰۰ هزار روهینگیایی از خشونت‌ها گریخته اند تا در کشور همسایه بنگلادش پناه بگیرند و شماری نیز برای فرار از خشونت، راه دریا را پیش می‌گیرند.
احمد بدرالدین فرمانده نیروی دریایی مالزی گفت: مقامات این کشور قایق حامل ۵۶ نفر را که اکثر آن‌ها زنان و کودکان هستند در حاشیه جزیره لنکاوی Langkawi در شمال غربی مالزی رهگیری کرده اند. این قایق ابتدا در اوایل هفته در حاشیه سواحل تایلند شناسایی شده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کوالالامپور، وی گفت:: «این افراد به دستگاه‌های مهاجرتی تحویل داده خواهند شد.»
کریس لوا Chris Lewa از اعضای گروه مدافع «آوارگان روهینگیایی (Rohingyas Arakan Project)» گفت: این قایق احتمالا هفته گذشته از سیتوه Sittwe مرکز ایالن راخین در غرب میانمار حرکت کرده است.
وی گفت: امیدوار است دیگران از این اقدام پیروی نکنند.  لوا گفت: «آوریل پایان فصل دریانوردی است. ما انتظار نداریم قایق‌های دیگری بیایند.»


پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!