پادشاه از ۱۱۴ نماینده حامی اسماعیل صبری خواست امروز در کاخ حضور یابند

توریست مالزی – یانگ دی پرتوان آگونگ السلطان عبدالله ریاعت الدین المصطفی بیله شاه از ۱۱۴ نماینده پارلمان که رای های کتبی را در حمایت از داتوک سری اسماعیل...
توریست مالزی – یانگ دی پرتوان آگونگ السلطان عبدالله ریاعت الدین المصطفی بیله شاه از ۱۱۴ نماینده پارلمان که رای های کتبی را در حمایت از داتوک سری اسماعیل صبری یعقوب به عنوان نخست وزیر امضا کرده اند، برای تأیید موضع خود، خواست تا امروز در ایستانا نگارا حضور داشته باشند.

به گزارش استار، قانونگذاران، ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر در کاخ با هم ملاقات خواهند کرد. منابع سلطنتی گفتند که نمایندگان مجلس از Perikatan Nasional ، Barisan Nasional ، Gabungan Parti Sarawak ، Parti Solidariti Tanah Airku (STAR) از صباح و Independents هستند که از نایب رئیس Umno حمایت کرده اند. همه نمایندگان مجلس رای کتبی و قانونی خود (SD) را تا آخرین مهلت ۱۶ بعد از ظهر دیروز به ایستانا نگارا ارسال کردند.

۱۱۴ رای به اسماعیل صبری به این معناست که داتوک سری انور ابراهیم، رئیس PKR نتوانسته از حمایت کافی برای نخست وزیری برخوردار شود. این بدان معناست که پریکاتان و باریسان موفق شده اند اکثریت کافی را برای تشکیل دولت بعدی به دست آورند و راه را برای اسماعیل صبری به عنوان نخست وزیر جدید هموار کنند.

روز سه شنبه، به همه ۲۲۰ نماینده مجلس گفته شد که رای خود (SDS) را مستقیماً به پادشاه تسلیم کنند، پس از درگذشت داتوک لیووی وئونگ، نماینده مجلس باتو ساپی و داتوک حسن الله عثمان، نماینده مجلس گریک، ۲۲۰ نماینده از ۲۲۲ کرسی وجود دارد.

منابع می گویند: ‘اعلیحضرت می خواهند کاملاً مطمئن باشند که این ۱۱۴ نماینده مجلس تصمیم گرفتند از اسماعیل صبری حمایت کنند و این اظهارات واقعی است.’ این اطلاعات به حاکمان منتقل می شود که فردا جلسه ویژه ای با پادشاه در ایستانا نگارا برگزار خواهند کرد. پادشاه همچنین فرمان داده است که نخست وزیر جدید باید در اسرع وقت به دنبال رای اعتماد برای تعیین مشروعیت و حمایت اکثریت خود در مجلس باشد.


پاسخی ارسال کنید

*

*

یک + بیست =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!