پای ولیعهد ابوظبی به پرونده فساد مالزی باز شد

توریست مالزی – مکالمات تلفنی ضبط شده نخست وزیر سابق مالزی نقش ولیعهد ابوظبی را در رسوایی‌های فساد مالی در این کشور برملا می‌کنند. به گزارش ایسنا، به نقل...
توریست مالزی – مکالمات تلفنی ضبط شده نخست وزیر سابق مالزی نقش ولیعهد ابوظبی را در رسوایی‌های فساد مالی در این کشور برملا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، سازمان مبارزه با فساد در مالزی دو مکالمه تلفنی ضبط شده را منتشر کرده که نشان می‌دهند نجیب عبدالرزاق، نخست وزیر سابق مالزی از محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در یکی از این تماس‌ها می‌خواهد که پول‌هایی را برای رضا عزیز پسر همسر عبدالرزاق که مقیم نیویورک است، واریز کند. اینگونه برمی‌آید که آن هدیه‌ای از بن زاید برای تامین هزینه‌های تولید فیلمی در هالیوود بوده که رضا عزیز ده‌ها میلیون دلار در آن هزینه کرده است.

در این مکالمه که در سال ۲۰۱۶ انجام شده، بن زاید وعده می‌دهد که پرونده پولشویی که پسر همسر عبدالرزاق در آن دست دارد، حل کند، این پرونده در برابر محاکم آمریکا بنا به درخواست وزارت دادگستری این کشور گشوده شده بود. نجیب عبدالرزاق و محمد بن زاید در آن زمان توافق کرده بودند دیداری در آینده نزدیک داشته و به بررسی جزئیات آن بپردازند تا آن دو را از هرگونه مشکلات حقوقی و قانونی دور سازد.

این مکالمات ضبط شده نشان می‌دهند روسما همسر نجیب عبدالرزاق طرفی بوده که نخست وزیر سابق مالزی را وادار به تماس تلفنی با ولیعهد ابوظبی برای کمک به بیرون کشیدن پای پسرش از این پرونده در برابر دستگاه قضایی آمریکا کرده بود.

مکالمات ضبط شده نشان می‌دهند، نجیب و بن زاید نسبت به بازگو کردن جزئیات پرونده از طریق تلفن هشدار می‌دهند، همین‌طور نخست وزیر سابق مالزی این مکالمه تلفنی را تکذیب نکرده اما هشدار داده که افشای این تماس‌های تلفنی روابط دیپلماتیک و منافع ملی را متضرر می‌سازد.

وی همچنین درباره قانونی بودن جاسوسی از نخست وزیر در زمانی که در قدرت بوده و زمان افشای آن سوالاتی کرده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

16 + هفت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!