پذیرفته شدن بیت ‌کوین به‌عنوان روش پرداخت بهای بلیت سینما در تایلند

توریست مالزی – بزرگ‌ترین پیمان‌کار سینما در تایلند برای حمایت از نوآوری و فناوری‌های جدید، از راه‌اندازی طرح آزمایشی پرداخت بهای بلیت با رمزارز پرده برداشت. به گزارش زومیت،...
توریست مالزی – بزرگ‌ترین پیمان‌کار سینما در تایلند برای حمایت از نوآوری و فناوری‌های جدید، از راه‌اندازی طرح آزمایشی پرداخت بهای بلیت با رمزارز پرده برداشت.

به گزارش زومیت، Major Cineplex Group، بزرگ‌ترین پیمان‌کار سینما در تایلند، امکان خرید بلیت با استفاده از رمزارزهایی همچون بیت‌کوین (BTC) را برای برخی از مشتریانش فراهم کرده است. براساس گزارش کوین‌تلگراف به نقل از آژانس خبری محلی سیام راث، Major Cineplex برای حمایت از نوآوری و فناوری‌های جدید، از راه‌اندازی طرح آزمایشی پرداخت بهای بلیت با ارز دیجیتال پرده برداشت.

برای عملی‌ کردن روش جدید پرداخت، شرکت مذکور با Zipmex، صرافی محلی رمزارز در تایلند، وارد همکاری شده و استارتاپی برای پرداخت دیجیتال با نام RapidZ راه‌اندازی کرده است. Major Cineplex روز چهارم مارس در سالن سینمای راچایوتین بانکوک، ویژگی جدید را راه‌اندازی کرد و به مشتریان امکان داد با اسکن کد QR از طریق سیستم RapidZ، با استفاده از بیت‌کوین بهای بلیت را پرداخت کنند. شرکت مذکور انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۲۱ این طرح آزمایشی را به ۳۹ سالن سینمایی خود در بانکوک گسترش بدهد.

براساس اخبار منتشرشده، ظاهرا این اولین‌ بار است که سینماهای تایلند ارز دیجیتال را به‌عنوان روشی برای پرداخت بهای بلیت می‌پذیرند. ناروت جیانسانونگ، سخنگوی Major Cineplex، می‌گوید هدف از طرح جدید، جذب مشتریان بیشتری است که روی رمزارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند. او خاطرنشان کرد که براساس تخمین‌های صورت‌گرفته، در حال حاضر تعداد سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در تایلند یک ‌میلیون نفر است که دو درصد از جمعیت بزرگسال این کشور را تشکیل می‌دهد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند برای سازگاری با نیازهای خاص افرادی که به ‌دنبال سرمایه‌گذاری روی رمزارز هستند، در اواسط ماه فوریه طرح جدیدی ارائه کرد. براساس گزارش‌ها، این سازمان به‌ دنبال افزایش درآمد سالانه‌ی سرمایه‌گذاران تا سقف ۳۳٫۲۵ دلار است. ظاهرا سازمان مذکور متعاقبا از برخی الزامات پیشنهادی خود عقب‌نشینی و اعلام کرد که طرح‌های اولیه آن با هدف ارزیابی تمایلات سرمایه‌گذاران ارائه شده بود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

نه + 17 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!