پزشکان مالزی دست به اعتصاب زدند

توریست مالزی – همزمان با تشکیل جلسه ویژه پارلمان در مالزی، صد‌ها پزشک متخصص در این کشور دست به اعتصاب زدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مالزی تحت فشار...
توریست مالزی – همزمان با تشکیل جلسه ویژه پارلمان در مالزی، صد‌ها پزشک متخصص در این کشور دست به اعتصاب زدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مالزی تحت فشار افزایش بی وقفه مبتلایان به ویروس کروناست. در این کشور به مدت دو ماه محدودیت‌هایی اعمال شد که بی‌نتیجه ماند. اکنون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بیش از همیشه است و فشار زیاد بر کادر درمان این کشور، آن‌ها را به اعتصاب کشانده است. روز، دوشنبه، پارلمان این کشور پس از یک ماه وقفه جلسه‌ای برای کنترل بحران تشکیل داد.

مالزی رکورد ۱۷۰۴۵ مورد ابتلا و ۲۰۷ کشته را زد. این مساله، باعث افزایش فشار‌ها بر دولت نخست وزیر محی‌الدین یاسین شده است. او پیش‌تر در ماه ژانویه اعلام کرده بود که بیماری کووید- ۱۹ کشور را به «نقطه شکست» کشانده است. اکثر بیمارستان‌های کوالالامپور دیگر جایی برای بیماران جدید ندارند و برخی از آن‌ها فقط بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش می‌کنند. در روز‌های اخیر فضای مجازی این کشور پر از تصاویر و فیلم‌های وحشتناک پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها شده است.

در یکی از این فیلم‌ها، اجساد در جایی شبیه به سردخانه بیمارستان قرار دارند و در همین حال اتاق کناری آن‌قدر پر است که بیماران روی ویلچر یا صندلی‌، نشسته اند. فیلم‌های دیگر نشان می‌دهد مردم در مراکز آزمایش کرونا ساعت‌ها در صف می‌ایستند. این در حالی است که این مراکز بسیار شلوغ هستند و پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها رعایت نمی‌شود.

از سوی دیگر، مراکز درمان که برای افراد با کرونای خفیف در نظر گرفته شده بودند، اکنون تنها بیماران با وضعیت حاد را پذیرش می‌کنند. اکنون، نخست وزیر این کشور جلسه ویژه‌ای برای بحث درباره وضعیت وخیم کرونا برگزار کرده است. همزمان با تشکیل جلسه ویژه، صد‌ها پزشک متخصص به خاطر مسائلی از جمله دستمزد و شرایط کاری دست به اعتصاب زده‌اند.

پیش از این اقدام، دکتر نورهشام عبدالله، مدیر کل وزارت بهداشت از آن‌ها خواست که دست به اعتصاب نزنند و سوگند خود را در مورد «آسیب نرساندن و ظلم نکردن» به بیماران خود در نظر بگیرند. او در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: «به یاد داشته باشید زندگی بسیاری از افراد در خطر است. این اعتصاب می‌تواند زندگی آن‌ها و همچنین حرفه شما را تحت تاثیر قرار دهد.»

دکتر مصطفی کمال عزیز از سخنگویان اعتصاب به الجزیره گفت که پزشکان متخصص شیفت‌های بسیار طولانی ۳۶ ساعته داشته‌اند و در مواردی که همکاران آن‌ها به کووید مبتلا می‌شدند، به جای آن‌ها نیز کار می‌کردند. او افزود: ما بسیار خسته شده ایم و اگر این شرایط ادامه پیدا کند ممکن است پزشکان ما به طور گسترده به کشور‌های دیگر مهاجرت کنند.

چندی پیش، پس از آنکه دولت به اعتراض پزشکان قراردادی برای تعیین وضعیت شغلی و دستمزدشان توجهی نکرد، این اعتصاب شکل گرفت. در این اعتصاب دیپر پزشکان نیز در حمایت از پزشکان قراردادی دست به اعتصاب زدند. رسانه‌های محلی گزارش داده اند پزشکان سیاه‌پوش در خارج بیمارستان‌ها تحصن کرده اند و در برخی مناطق پلیس دستور می‌دهد که متفرق شوند.

پلیس کوالالامپور اعلام کرد تحقیقات درباره برخی از اعتصاب کنندگان را آغاز خواهد کرد. روز یکشنبه، کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در مالزی از ابتدای شیوع همه گیری به بیش از یک میلیون نفر رسید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!