پنج زن تاثیرگذار و قدرتمند مالزی

باید بپذیریم که مالزی از محدود کشورهای اسلامی و آسیایی است که زن ها در آن صاحب جایگاه های رفیع اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی ورزشی هستند.
باید بپذیریم که مالزی از محدود کشورهای اسلامی و آسیایی است که زن ها در آن صاحب جایگاه های رفیع اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی ورزشی هستند. در این کشور سطح مشارکت زن ها اگر با مردها برابر نباشد چندان هم کمتر از آن ها نیست. بانوان مالزی در سطوح مختلف جامعه، پا به پای مردها حضور دارند. حضور آن ها را می توانید در بیمارستان ها، شرکت ها، تعمیرگاه ها در نیروی پلیس و دیگر ارکان جامعه به خوبی احساس کرد.

این کشور دارای زن های تاثیرگذار و قدرتمندی است که در موازنه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نقش ویژه ای دارند.

در این مطلب سعی داریم شما را با ۵ تن از بانوان قدرتمند مالزی آشنا کنیم:

Tan Sri Dato’ Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz

Bank Negara governor Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz

این تاجر زیرک، باهوش، دانا و انعطاف پذیر در حال حاضر هفتمین رئیس بانک مرکزی مالزی و تنها زنی است که تا کنون به این سمت رسیده است… بیشتر بخوانید.

Nurul Izzah Anwar

image
هر دو دختر انور ابراهیم پس از درگیری های سیاسی وی در ۵ سال اخیر خواسته یا ناخواسته وارد دنیای سیاست شدند. Nurul Izzah Anwar که لیسانس مهندسی الکترونیک خود را از دانشگاه Tenaga Nasionalمالزی دریافت کرده پس از دستگیری پدرش، فعالیت های سیاسی خود را از طریق کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو برای آزادی وی آغاز کرد...بیشتر بخوانید.

 

Hannah Yeoh

hanna yeoh
خانم هانا را می توان یکی از سیاستمدران دنیا مدرن نامید، کسی که به واسطه وبلاگ نویسی راه درازی را به سرعت پیمود و اکنون عضو مجمع DAP و در سن ۳۴ سالگی اولین سخنگوی زن ایالت سلانگور می باشد… بیشتر بخوانید.

Tan Sri Datuk Seri Michelle Yeoh

michelle-yeoh-afp-543

خانم Michelle Yeoh برای بانوان مالزی تنها یک بازیگر موفق هالیوودی نیست، بلکه وی یک اسطوره و باور برای دست یافتن به جایگاه های طراز اول بین المللی می باشد…بیشتر بخوانید.

Datin Paduka Marina Mahathir

marina mahathir
مارینا دومین دختر معروف ترین مالزیایی تاریخ، ماهاتیر محمد، چهارمین نخست وزیر تاریخ مالزی است. وی وبلاگ نویس، فعال اجتماعی و رئیس ۱۲ ساله انجمن ایدز مالزی است…بیشتر بخوانید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!