چطور مثل موفق‌ترین افراد جهان باشیم؟

توریست مالزی – فرض کنید به شما می‌گویند سوار قایقی شوید؛ اما هر چه اصرار می‌کنید، مقصد آن را به شما نمی‌گویند. آیا به این درخواست اعتماد می‌کنید و...
توریست مالزی – فرض کنید به شما می‌گویند سوار قایقی شوید؛ اما هر چه اصرار می‌کنید، مقصد آن را به شما نمی‌گویند. آیا به این درخواست اعتماد می‌کنید و خود را به امواج خروشان اقیانوس می‌سپارید؟ آیا می‌توانید چنین ریسکی کنید؟
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بیشتر از یک، حالا اگر دقیقاً بدانید که قایقتان به مقصد یکی از زیباترین جزایر دنیا در حرکت است چطور؟ در این صورت اتفاقاً ذوق آن را دارید که هر چه زودتر سوار بر قایق به این جزیره بروید. با رضایت قلبی و درونی.
هدف‌گذاری در زندگی هم دقیقاً به همین شکل است. هدف به زندگی شما معنا می‌بخشد. وقتی بدانید به کجا می‌خواهید برسید، همه فعالیت‌هایتان را در راستای آن قرار می‌دهید و می‌دانید می‌خواهید به کجا برسید.
اگر احساس می‌کنید گمشده‌اید یا همیشه فکر می‌کنید چیزی در زندگی‌تان کم است، خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که حالت خمودی و سستی برایتان پیش می‌آید و نمی‌دانید در چه مسیری قرارگرفته‌اید و قرار است زندگی‌تان به کدام سمت‌وسو برود؛
اگر فکر می‌کنید کنترل کامل امور زندگی‌تان در دست خودتان نیست و هر طرفی باد بوزد، شما را با خواهد برد؛
و شاید می‌خواهید در دنیایی که هستید، تفاوت بزرگی ایجاد کنید، اما نمی‌دانید چگونه!
دلیل همه این‌ها می‌تواند یک چیز باشد: بی‌هدفی و ندانستن هدف و رسالت زندگی!
مثلاً فرض کنید یکی از اهداف کوتاه مدت، میان‌مدت یا بلندمدت شما راه‌اندازی یک کسب‌وکار خانگی است.
برای این کار نیاز به ابزارهای مختلفی دارید. اصولاً برای هر هدفی در زندگی، باید ابزارهای لازم را گردآوری کنید. ابزارهایی مثل بهبود و توسعه فردی، یادگیری مهارت‌های ضروری از جمله ارتباطات حرفه‌ای، رفع خجولی و یا حتی الگوگیری.
الگوگیری از افراد موفق می‌تواند باعث شود وقت کمتر، انرژی کمتر و سرمایه کمتری مصرف کنید.
بسیاری از افراد موفق داخلی و خارجی می‌توانند الگوی شما باشند.
حتی در شغل ساده‌ای مثل راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی. جالب است بدانید بسیاری از افراد موفق دنیا کارشان را از همین کسب‌وکارهای خانگی آغاز کرده‌اند.
مثلاً ایلان ماسک، نابغه‌ای که تا قبل از رسیدن به ۴۰ سالگی، چندین شرکت میلیارد دلاری تأسیس کرده است و بسیاری از فناوری‌های حال حاضر و آینده دنیا با افکار و دست‌های توانمند او به وجود آمده‌اند.
او دقیقاً دست روی مهم‌ترین معضلات جامعه بشری از جمله حمل‌ونقل، آلودگی‌ها و مدرن سازی زندگی عموم مردم گذاشته است و معتقد است تکنولوژی می‌تواند بشریت را نجات دهد.
شما هم می‌توانید با الگوگیری از چنین طرز فکرهایی، در کارتان موفق شوید.
بنابراین با یک جمع‌بندی می‌توانیم بگوییم هدف‌گذاری مهم‌ترین بخش زندگی هر فرد است؛ اما برای رسیدن به آن باید خود را به مهم‌ترین ابزارها مجهز کنیم.

پاسخی ارسال کنید

*

*

17 + 18 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!