چین در حال شبیه‌سازی حمله نظامی به تایوان است

توریست مالزی – وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که نیروهای نظامی چین در رزمایش خود، طرح شبیه‌سازی حمله به این جزیره را به اجرا گذاشتند. این وزارتخانه روز شنبه...
توریست مالزی – وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که نیروهای نظامی چین در رزمایش خود، طرح شبیه‌سازی حمله به این جزیره را به اجرا گذاشتند. این وزارتخانه روز شنبه ‌۶ اوت در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش تایوان هواپیماها و کشتی‌های جنگی چین را در اطراف تنگه تایوان و خط میانی شناسایی کردند که به نظر می‌رسید در حال شبیه‌سازی یک حمله به جزیره تایوان هستند.

به گزارش رویترز، ارتش تایوان در این زمان پیامی هشدارآمیز پخش کرد و در حالی که سامانه موشکی خود را به حالت آماده‌باش درآورده بود، نیروهای شناسایی هوایی و کشتی‌های خود را برای نظارت بر وضعیت مستقر کرد. رزمایش بزرگ و بی‌سابقه‌ چین در آب‌های نزدیک به تایوان که قرار است تا روز یک‌شنبه ادامه داشته باشد، در واکنش به سفر یک روزه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان برگزار می‌شود.

چین در دریا و آسمان تایوان به دنبال چیست؟
پکن سفر خانم پلوسی به تایپه را «تحریک‌آمیز» قلمداد کرده است زیرا چین تایوان را بخشی از قلمرو و یکی از استان‌های خود می‌داند. اما آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بر این نظر است که واکنش «افراطی و خطرناک» چین به سفر خانم پلوسی توجیهی ندارد. او گفت که واشنگتن بارها برای پکن روشن کرده است که به دنبال ایجاد بحران نیست.

در هر حال چین به صورت رسمی تمامی همکاری‌های خود با آمریکا را در زمینه مقابله با گرمایش زمین و برخی موارد دیگر به حالت تعلیق درآورد تا روابط دو کشور به پایین‌ترین سطح در سال‌های اخیر برسد. برخی از رسانه‌های خبری اعلام کرده‌اند که چین با این رزمایش چهار روزه قصد دارد طرح محاصره تایوان را به اجرا بگذارد تا روزی این جزیره را «تصرف» کند.

به گفته برخی از کارشناسان بین‌المللی، هدف چین از اجرای چنین طرحی، جلوگیری از ورود یا خروج کشتی‌ها و هواپیماهای تجاری یا نظامی و همچنین ممانعت از دسترسی تایوان به نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه است. در هر حال وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که نیروهای نظامی تایوان اواخر روز جمعه شلیک‌هایی را انجام دادند تا به پهپادها و هواپیماهای ناشناسی که بر فراز جزایر کینمن و ماتسو در حال پرواز بودند، هشدار دهند.

پیشتر ارتش چین از استقرار جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های خود برای شرکت در این رزمایش که «شبانه‌روز» در حال انجام است، خبر داده بود. رسانه‌های دولتی چین هم در دومین روز رزمایش ارتش این کشور اعلام کردند که موشک‌های بالستیک چینی برای نخستین بار به صورت مستقیم از فراز آسمان تایوان عبور کردند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 − دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!