کاهش حملات Cryptojacking در جنوب شرق آسیا

توریست مالزی – کارشناسان شرکت‌های امنیتی و سازمان اینترپل از کاهش حملات Cryptojacking در کشورهای جنوب شرق آسیا خبر دادند. به گزارش سایبربان، نمایندگان اینترپل و مدیریت رخدادهای امنیت...
توریست مالزی – کارشناسان شرکت‌های امنیتی و سازمان اینترپل از کاهش حملات Cryptojacking در کشورهای جنوب شرق آسیا خبر دادند.

به گزارش سایبربان، نمایندگان اینترپل و مدیریت رخدادهای امنیت رایانه‌ای (CERT) با انتشار گزارشی اعلام کردند یک عملیات بین‌المللی تحت عنوان Goldfish Alpha با همکاری تیم امنیتی Cyber Defense Institute و شرکت Trend Micro انجام دادند که درنتیجه آن روترهای هک شده میکروتیک (MikroTik) در ۱۰ کشور جنوب شرقی آسیا از بدافزار پاک‌سازی شدند.

به گزارش سازمان‌های انتظامی، این عملیات پس از شناسایی هک ۲۰ هزار روتر میکروتیک در ماه ژوئن سال گذشته انجام شد که مجرمان از آنها برای استخراج ارز دیجیتال بهره برده‌بودند. چندماه پس‌ از شناسایی این حمله سایبری درنتیجه تلاش‌های مشترک اینترپل و بخش‌های خصوصی امنیت سایبری، سازمان‌های انتظامی و نمایندگان CERT کشورهای مختلف ازجمله برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام روترهای آسیب‌دیده شناسایی‌شده و اصلاحیه‌های امنیتی نصب شدند و مهاجمان دیگر نتوانستند سیستم‌ها را تحت کنترل بگیرند.

طبق گزارش این هفته اینترپل درنتیجه این تلاش‌ها میزان حملات کریپتوجکینگ در جنوب شرق آسیا در مقایسه با ژوئن سال ۲۰۱۹، ۷۸ درصد کاهش‌ یافته‌است.

کریپتوجکینگ نوعی حمله سایبری است که در آن مهاجمان از منابع محاسباتی سیستم هدف جهت استخراج ارزهای دیجیتال بهره می‌برند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهارده − دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!