کرونا در آسیا؛ شیوع مجدد در کره جنوبی و لغو قرنطینه در فیلیپین

توریست مالزی – کره جنوبی که با اجرای تهمیدات سختگیرانه‌ تاکنون موفق به کنترل شیوع ویروس کرونا شده بود، روز پنجشنبه با شناسایی ۵۸ مورد جدید، اقدام به تعطیلی...
توریست مالزی – کره جنوبی که با اجرای تهمیدات سختگیرانه‌ تاکنون موفق به کنترل شیوع ویروس کرونا شده بود، روز پنجشنبه با شناسایی ۵۸ مورد جدید، اقدام به تعطیلی صدها مدرسه‌ای کرد که تنها چند روز از بازگشایی‌شان می‌‌گذشت.

به گزارش یورونیوز، موارد جدید ابتلا همگی در سئول، پایتخت و مرتبط با یک انبار شرکت تجارت الکترونیکی در منطقه بوچئون است. به گفته مقامات کره جنوبی، شرکت کوپانگ که از بزرگترین شرکت‌های فروش اینترنتی کالا در کره جنوبی است، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده است. نخست وزیر کره جنوبی از مقامات مسئول خواسته است تا شرایط کار در انبارهای شرکت‌های فروش کالاهای اینترنتی را مورد بررسی قرار دهند.

تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در کره جنوبی تاکنون کمی بیشتر از ۱۱ هزار نفر گزارش شده است و تاکنون ۲۶۹ نفر نیز در این کشور جانشان را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. آمار مبتلایان و جان باختگان در کره جنوبی نشان می‌دهد که این کشور تاکنون به طور کلی در مدیریت شیوع جهانی ویروس کرونا موفق عمل کرده است.

روند افزایشی مبتلایان به کرونا در هند
شناسایی ۷۴۶۶ فرد مبتلا به کووید-۱۹ در روز پنجشنبه در هند، رکورد روزانه دیگری برای هند به ثبت رساند. با وجود افزایش تعداد مبتلایان، هند قرار است قرنطینه ۲ ماهه شهروندانش را روز یکشنبه در بخش‌هایی از کشور پایان دهد. انتظار می‌‌رود که نارندرا مودی، نخست وزیر هند در روزهای پایان هفته دستورالعمل‌های جدید برای قرنطینه در کشور صادر کند تا فعالیت‌های اقتصادی در بخش‌هایی از کشور آغاز شود.

بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در هند در شهرهای بزرگ و پرجمعیت شناسایی شده‌اند با این حال بیکار شدن کارگران در اثر تعطیلی کسب و کارها و بازگشت آنها به روستاهای فقیرتر کشور در شرق هند، باعث گسترش این بیماری در این مناطق شده است. بر اساس آمارهای منتشر شده بیش از ۱۶۵ هزار نفر در هند ۱.۳ میلیارد نفری به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و ۴۷۱۱ نفر نیز تاکنون جانشان را در اثر این بیماری از دست داده‌اند.

کاهش مقررات قرنطینه‌ای در مانیل پایتخت فیلیپین
رئیس جمهوری فیلیپین روز پنجشنبه اعلام کرد که مقررات قرنطینه در مانیل، پایتخت از روز دوشنبه کاهش می‌یابد. فیلیپین به مدت دو ماه با حضور پلیس و نیرهای نظامی درخیابان، قرنطینه عمومی به اجرا گذاشت با این حال ضعف اقتصادی این کشور و ضرورت تغذیه میلیون‌ها خانواده فقیر، مقامات را به سمت کاهش مقررات قرنطینه سوق داده است.

بر اساس مقررات جدید، کسب و کارها و همچنین فعالیت وسایل نقلیه در مانیل از سر گرفته می‌شود. با این حال شهروندان باید فاصله فیزیکی را حفظ کنند، ماسک بزنند و موارد بهداشتی مرتبط را رعایت کنند. فیلیپین اعلام کرده است که مدارس همچنان تا اطلاع ثانونی تعطیل باقی می‌مانند.

تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در فیلیپین تاکنون کمی بیشتر از ۱۵ هزار نفر گزارش شده و ۹۲۱ تفر نیز تاکنون در این کشور از این بیماری جان باخته‌اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

19 + 7 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!