کسی برای عدم استفاده از ماسک جریمه نمی شود

توریست مالزی – پس از اطلاعیه اخیر وزارت بهداشت، دولت دیگر برای افرادی که در اماکن عمومی از ماسک استفاده نمی کنند، جریمه صادر نخواهد کرد. به گزارش استار،...
توریست مالزی – پس از اطلاعیه اخیر وزارت بهداشت، دولت دیگر برای افرادی که در اماکن عمومی از ماسک استفاده نمی کنند، جریمه صادر نخواهد کرد.

به گزارش استار، دکتر نورعظمی معاون وزیر بهداشت گفت: این امر به این دلیل است که استفاده از ماسک در فضای بسته در حال حاضر اختیاری است (به جز در شرایط خاص). دولت قانون پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی ۱۹۸۸ (قانون ۳۴۲) را تحمیل نخواهد کرد و علیه کسی اقدام نخواهد کرد. مردم با بهداشت عمومی آشنا هستند و آن را درک می کنند و ما در آستانه بازگشت به زندگی عادی خود هستیم، حتی فعالیت های اجتماعی و اقتصادی نیز برگزار شده و تجمعات گروهی مجاز شده است.

وی گفت: بنابراین، ما باید مراقب خود باشیم و هنجارهای جدید را تمرین کنیم، از جمله پوشیدن ماسک صورت در صورت داشتن علائم کووید-۱۹ و ایزوله کردن خود علاوه بر گزارش در اپلیکیشن MySejahtera. وی با بیان این که عموم مردم همچنان به استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ تشویق می‌شوند، افزود: استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی و تمامی مراکز بهداشتی و درمانی الزامی است.

در ۷ سپتامبر، خیری جمال الدین، وزیر بهداشت اعلام کرد که استفاده از ماسک صورت در اماکن سربسته اکنون اختیاری است، اما صاحبان اماکن همچنان می توانند تصمیم بگیرند که آیا بازدیدکنندگان ملزم به استفاده از ماسک هستند یا خیر.

در همین حال، دکتر نور عظمی گفت: مالزی منتظر اعلام ورود این کشور به فاز بومی کووید-۱۹ به دلیل تعداد کم موارد ابتلا در حال حاضر است. به گفته وی، این اعلامیه به سازمان جهانی بهداشت (WHO) بستگی دارد که وضعیت فاز آندمیک یک کشور را تعیین می کند.

وی گفت: ما قبلاً وارد مرحله گذار به مرحله آندمیک شده بودیم زیرا هنوز موارد ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده بود و مواردی وجود دارد که هنوز باید مراقبت و کنترل کنیم. – برناما

پاسخی ارسال کنید

*

*

20 − هفده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!