کشف جسد توله سگ/گرگ ۱۸۰۰۰ ساله در سیبری دانشمندان را مبهوت کرد

توریست مالزی – کشف یک جسد توله سگ/ گرگ منجمد در شرق روسیه دانشمندان را مبهوت کرد. این جسد نه تنها هیچ آسیبی ندیده است، بلکه در کمال حیرت...
توریست مالزی – کشف یک جسد توله سگ/ گرگ منجمد در شرق روسیه دانشمندان را مبهوت کرد. این جسد نه تنها هیچ آسیبی ندیده است، بلکه در کمال حیرت گویی ساعاتی پیش جان باخته است. این در حالی است که جسد مذکور هجده هزار ساله است.

به گزارش انتخاب، دانشمندان با کشف لاشه این توله سگ ماقبل تاریخ در مناطق شرقی روسیه متحیر شده اند البته کارشناسان نمی توانند با اطمینان درباره ماهیت نژادی این سگ یا گرگ تصمیم بگیرند.

دانشمندان روسی این سگ را در شرق سیبری روسیه (یاکوتسک)یافتند. یاکوتسک منطقه ای شناخته شده به دلیل اهمیت غنی دیرینه شناسی است. بر اساس آزمایش قدمت عمر این توله سگ بر اساس واحد شتاب دهنده رادیوکربن دانشگاه آکسفورد این توله سگ/گرگ حداقل ۱۸۰۰۰ سال قدمت دارد. بنابراین حدس زده می شود این موجود در آخرین عصر یخبندان زندگی می کرده است.

با وجود گذشت تقریباً ۲۰،۰۰۰ سال از مرگ این سگ/ گرگ ، بدن این حیوان در وضعیت قابل توجهی قرار داشت یعنی خزهای بدن، دندان و بینی تقریباً کاملا حفظ شده است. شاید برایتان سوال باشد که چرا نژاد این حیوان قابل بررسی نیست. پاسخ این است که با توجه به وضعیت ژنوم و مشابهت به هر دو نژاد سگ و گرگ، تشخیص کمی دشوار است. با این وحود به زودی این موضوع مشخص می شود.

کشف این توله سگ برخی از ابهامات را برای محققان سوئدی و روسی که وظیفه تجزیه و تحلیل لاشه را داشتند ، به وجود آورد.یافته های آنها ، که در یک ژورنال علمی انجمن سلطنتی انگلیس منتشر شده است ، در مقاله ای در مورد تأثیر تغییرات آب و هوا و فعالیت های انسانی در قطب شمال درج شده است.

دیوید استنتون ، یکی از نویسندگان مقاله و محقق در مرکز سوئدی Palaeogenetics سوئد، در این خصوص به سی ان ان گفت: معمولاً “تفاوت ببین لاشه گرگ و سگ را می توان به سادگی دریافت. اما این یک مورد استثنائی است. ما حتی حدس می زنیم شاید این موجود ترکیبی از دو نژاد باشد.”

در حال حاضر ، هنوز مشخص نیست که سگ ها دقیقاً چه موقع اهلی شده اند – یک مطالعه از سال ۲۰۱۷ نشان داد که اهلی شدن سگها بین ۲۰،۰۰۰ تا ۴۰،۰۰۰ سال پیش اتفاق افتاده است ، که ناشی از کاهش جمعیت گرگ اروپا است.با این حال ، مطالعات دیگری نیز وجود داشته اند که نشان می دهد که اهلی شدن به طور یکباره در نقاط مختلف اتفاق افتاده است.با این حال سگ اهلی در آن زمان به معنای اهلی شدن امروزی نبوده است.

قرار است این سگ یا گرگ با نام مستعار “دگور” تحت آزمایش های بیشتری قرار بگیرد و بسته به آنچه محققان کشف می کنند او می تواند یکی از مهمترین یافته ها در سالهای اخیر باشد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

نوزده + 13 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!