کشف دو کشتی صد و چهل ساله

توریست مالزی – افرادی که در اقیانوس آرام به دنبال کشف لاشه هواپیمای گمشده مالزی با شماره پرواز MH370 بودند با یک نتیجه غیرمنتظره مواجه شدند. تیم در حالی که...



توریست مالزی – افرادی که در اقیانوس آرام به دنبال کشف لاشه هواپیمای گمشده مالزی با شماره پرواز MH370 بودند با یک نتیجه غیرمنتظره مواجه شدند. تیم در حالی که به دنبال جست و جو در میان آب ها بود تا اثری از هواپیمای نفرین شده مالزیایی که در سال ۲۰۱۴ میلادی با ۲۳۹ سرنشین ناپیدید شد بیابد، ناگهان با دو لاشه کشتی عظیم مواجه شد. کشف دو کشتی صد و چهل ساله که هر دو در قرن نوزدهم میلادی غرق شده بودند، هر دو کشتی تجاری و حامل زغال سنگ بوده اند و هر کدام تا ۳۰ خدمه داشتند.






به گزارش الی گشت، هنگامی که هواپیمای MH370 مالزی از کوآلالامپور در حال حرکت به سمت بیجینگ در چین بود ناگهان از رادار ناپدید شد  و  از ۴ سال پیش تا به حال اثری از آن یافت نشده است. اعضای خانواده کسانی که در پرواز از دست رفته هستند، از دولت مالزی و شرکت Ocean Infinity درخواست کردند تا به جست و جوی خود ادامه دهند تا بلکه خبری از عزیزانشان بشنوند.

یک شرکت فناوری به نام Ocean Infinity  ماه ژانویه نزدیک به ۸۰،۰۰۰ کیلومتر مربع (حدود ۳۱،۰۰۰ مایل مربع) را جست و جو کرده است بدون اینکه هیچ نشانه ای از بقایایی هواپیما پیدا کند. اما خدمه جستجو در حین انجام ماموریت خود موفق به کشف دو کشتی صد و چهل ساله  شدند که در قرن نوزدهم میلادی به اعماق اقیانوس فرو رفته بودند این کشتی ها توسط ملوانان با اهداف تجاری استفاده می شدند.

افراد جست و جو گر این لاشه ها را در عمق ۳۹۰۰ متری کشف کردند و پس از بررسی آن ها توسط یک موزه در غرب استرالیا هویت آن ها آشکار شد. راس اندرسون، مسئول مراقبت از مرکز موزه علوم باستان شناسی دریایی استرالیا گفته است که حد اقل یکی از کشتی ها در پی انفجار زغال سنگی که در حال آن بوده اند غرق شده است. او همچنین اضافه کرد تحقیقات تاریخی در تمام کشتی های تجاری قرن نوزدهم که در آب های بین المللی ناپدید شده اند، ناقص است، بنابراین ما نمی توانیم به طور قطعی هویت کشف دو کشتی صد و چهل ساله را مشخص کنیم.






طبق گفته های او یکی از کشتی ها از چوب و دیگری از آهن ساخته شده بود. کشتی چوبی غرق شده احتمالا یا کشتی دبلیو گوردون است که در حال  سفر از گلاسکو اسکاتلند به آدلاید بود و در سال ۱۸۷۶ ناپدید شد یا کشتی مگدالا است که در حال سفر از پنارث در ولز به سمت ترنیت در اندونزی بود.

کشتی آهنی نیز احتمالا بین سال های ۱۸۸۳ تا ۱۸۹۷ سقوط کرده است. کمپانی Ocean Infinity در روز دوشنبه اعلام کرد که آن ها از اواخر ژانوایه و زمانی که تحقیقات خود را آغاز کرده اند تا به حال ۱۳۰۰ کیلومتر مربع (۵۰۰ مایل مربع) را در سواحل غربی استرالیا گشته اند اما متاسفانه تا به حال موفق به کشف ردی از هواپیما نشده اند. پس از گذشت ۳۸ دقیقه از پرواز هواپیمای MH370 دیگر هیچ اطلاعاتی از آن در دسترس نیست. بنا به گفته های شواهدی که از سواحل دور دست نشانه هایی را در آسمان دیده اند تخمین زده می شود که هواپیما در قسمت های جنوبی اقیانوس هند سقوط کرده باشد.

دولت های مالزی، چین و استرالیا در ژانویه ۲۰۱۷ جستجو رسمی نزدیک به سه ساله را به پایان رساندند. گزارش نهایی اداره ایمنی حمل و نقل استرالیا که توسط مقامات ارشد جستجواعلام شد نیز نزدیک به پیدا شدن محل دقیق سقوط هواپیما و یا دلیل سقوط آن نبود. در طول بزرگترین جستجوی دریایی در تاریخ جهان، هیچ نشانه ای از این هواپیما پیدا نشد. عملیات جستجو در ژانویه سال گذشته متوقف شد و ژانویه امسال دوباره از سرگرفته شد.



پاسخی ارسال کنید

*

*

12 − 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!