کشف “رژیم غذایی طول عمر” برای افزایش روزهای زندگی

توریست مالزی – یک رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات‌های فرآوری‌نشده، سبزیجات و غذاهای دریایی همراه با برخی تغییرات در سبک زندگی مانند انجام گاه‌به‌گاه روزه‌داری متناوب، می‌تواند سال‌ها به...
توریست مالزی – یک رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات‌های فرآوری‌نشده، سبزیجات و غذاهای دریایی همراه با برخی تغییرات در سبک زندگی مانند انجام گاه‌به‌گاه روزه‌داری متناوب، می‌تواند سال‌ها به زندگی شما اضافه کند.

به‌گزارش دویچه وله به نقل از Everyday Health محققان در یک بررسی جدید، ارتباط بین مواد مغذی، روزه‌داری متناوب، ژن‌ها و طول عمر را بررسی کرده و این پیوندها را با مطالعات بالینی و اپیدمیولوژیک در پستانداران و انسان‌ها، از جمله صدساله‌ها، مرتبط کردند تا بفهمند چه نوع تغذیه‌ای می‌تواند بهترین شانس را برای زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر ارائه کند.

این مطالعه علاوه بر بررسی اینکه چه غذاهایی ممکن است بهترین باشند، چگونگی تاثیر زمان مصرف غذا بر سلامت و طول عمر را نیز مورد بررسی قرار داد. دانشمندان بر انواع مختلف روزه‌داری، از جمله روزه‌های متناوب که مصرف غذا را به ساعات محدودی در روز محدود می‌کند، تمرکز کردند. بر اساس همه این اطلاعات، دانشمندان به‌عبارتی تحت عنوان “رژیم غذایی طول عمر” رسیدند؛ رژیمی که به مردم کمک کند طولانی‌ترین و سالم‌ترین زندگی ممکن را داشته باشند.

پروفسور والتر لونگو، از نویسندگان این مطالعه از دانشکده لئونارد دیویس دانشگاه کالیفرنیای جنوبی کلید افزایش طول عمر را این‌گونه توصیف می‌کند: مصرف حبوبات، غلات کامل و سبزیجات. مقداری ماهی، اجتناب از گوشت قرمز یا گوشت فرآوری‌شده و مصرف کم گوشت سفید به همراه دریافت سطوح خوبی از آجیل و روغن زیتون و مقداری شکلات تلخ.

محققان ۲۸ آوریل امسال در مجله Cell گزارش دادند که برای افزایش طول عمر، مردم نباید کربوهیدرات‌ها را قطع کنند. برعکس، کربوهیدرات‌ها باید بخش عمده‌ای از غذای دریافتی را تشکیل دهند، اما افراد باید این مواد مغذی را از غلات کامل دریافت کنند تا فرآوری‌شده. به‌گفته آنها، خوردن میان وعده شبانه‌روزی ایده خوبی نیست. در عوض، مردم باید سعی کنند بیشتر، وعده‌های غذایی روزانه را در یک بازه زمانی ۱۱ تا ۱۲ ساعته در روز مصرف کنند. سه یا چهار بار در سال نیز ممکن است انجام یک رژیم روزه‌داری با تمرکز بیشتر بر محدود کردن کالری مفید باشد، زیرا ثابت شده است که این روش فشار خون بالا، کلسترول بالا و التهاب را کاهش می‌دهد.

اتخاذ این نوع رژیم غذایی می‌تواند اگر در سن ۲۰ سالگی شروع شود، امید به زندگی را در زنان ۱۱ سال و در مردان ۱۳ سال و اگر در سن ۶۰ سالگی شروع شود، حدود ۸ سال افزایش دهد. البته به‌گفته محققان غذا تنها چیزی نیست که باید برای افزایش طول عمر به آن فکر کنید. پرفسور لانگو می‌گوید که ورزش منظم و سایر عادات سبک زندگی نیز در این رابطه نقش مهمی دارد.

علاوه‌بر‌این، رژیم غذایی طول عمر یک محدودیت غذایی نیست که فقط باعث کاهش وزن می‌شود، بلکه یک سبک زندگی است که می‌تواند مکمل مراقبت‌های بهداشتی استاندارد باشد و به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه به جلوگیری از بیماری و حفظ سلامت در سنین بالا کمک کند.

لانگو خاطرنشان می‌کند: «علاوه بر ویژگی‌های کلی، رژیم غذایی طول عمر باید بر اساس جنسیت، سن، وضعیت سلامتی و ژنتیک برای افراد تطبیق داده شود. به‌عنوان‌ مثال، افراد بالای ۶۵ سال ممکن است برای مقابله با ضعف و از دست دادن توده عضلانی، نیاز به افزایش پروتئین داشته باشند.»

پاسخی ارسال کنید

*

*

19 − سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!