کودتای میانمار؛ اعتراضات برای سومین روز پیاپی ادامه یافت

توریست مالزی – هزاران نفر برای سومین روز پیاپی در میانمار به خیابان‌ها آمدند و علیه کودتای ارتش اعتراض کردند. به گزارش بی بی سی، در سومین روز اعتصاب...
توریست مالزی – هزاران نفر برای سومین روز پیاپی در میانمار به خیابان‌ها آمدند و علیه کودتای ارتش اعتراض کردند.

به گزارش بی بی سی، در سومین روز اعتصاب سراسری کارگران و کارمندان در میانمار آنها خواستار آزادی آنگ سان سوچی و احیای دموکراسی شدند. هزاران نفر در یانگون و ماندالای شهرهای اصلی میانمار تجمع کردند. تجمع اخیر پس از آن برگزار شد که روز گذشته میانمار شاهد بزرگترین اعتراضات این کشور در یک دهه گذشته بود.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری خانم سوچی در آبان ماه توانسته بود با کسب ۸۳ درصد از آرا در انتخابات پارلمانی به پیروزی برسد اما پس از این پیروزی ارتش خانم سوچی و دیگران رهبران حزب پیروز انتخابات را بازداشت کرد. ارتش اعلام کرد به مدت یک سال حکومت را در دست می گیرد و اکنون قدرت به مین آنگ هلینگ، فرمانده کل ارتش منتقل شده است. ارتش از هفته گذشته یک شورای نظامی یازده نفره تشکیل داده است. این شورا تا کنون اعلام نظری نکرده است.

معترضان عموما اقشار گوناگون را شامل می‎شوند از جمله وکلا، کارمندان بانک و همچنین کارمندان دولت. حدود هزار تن معلمان نیز در حال راهپیمایی هستند. این اعتراضات در حالی برگزار شده که قطع اینترنت و اعمال محدودیت بر روی خطوط تلفن از سوی ارتش نتوانسته بود مانع برگزاری این راهپیمایی‌های اعتراضی شود. ارتش برای جلوگیری از اعتراضات دسترسی به فیسبوک، توییتر و اینستاگرام را ممنوع کرده بود.

در نایپیداو پایتخت دولت برای پراکندن معترضان به خشونت متوسل شده است و از ماشین‌های آیپاش استفاده کرد. اما گزارش‌های بیشتری از اعمال خشونت منتشر نشده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

ده − 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!