گران‌ترین و ارزان‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تامین سبد مصرفی خانوارها

توریست مالزی – خانوارهای ساکن در دانمارک به طور متوسط کالاها و خدمات مصرفی خود را ۴۱ درصد بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا تامین می‌کنند؛ در حالی که مردم...
توریست مالزی – خانوارهای ساکن در دانمارک به طور متوسط کالاها و خدمات مصرفی خود را ۴۱ درصد بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا تامین می‌کنند؛ در حالی که مردم رومانی همین مایحتاج روزانه را نصف میانگین اتحادیه خریداری می‌کنند.

به گزارش یورونیوز، بر پایه گزارش اداره آمار کمیسیون اروپا(یورواستات)اگر متوسط شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای ساکن در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا را طی سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۰۰ درنظر بگیریم، این شاخص در دانمارک به ۱۴۱ رسیده است که بالاترین سطح در میان اعضای اتحادیه به شمار می‌رود. این شاخص در دو کشور ایرلند و لوکزامبورگ نیز ۱۳۶ گزارش شده است. همچنین سوئد و فنلاند نیز با شاخص ۱۳۰ و ۱۲۶ از جمله کشورهای پرهزینه برای خانوارهای ساکن اتحادیه اروپا محسوب می‌شوند. در مقابل، شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها در رومانی ۵۵ و در دو کشور بلغارستان و لهستان نیز به ترتیب ۵۶ و ۵۸ ثبت شده است.

بر پایه این گزارش، بیشترین شکاف قیمت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به خدمات رستوران‌ها و هتل‌ها و بهای مشروبات الکلی و دخانیات مربوط می‌شود. چنان که هزینه خدمات رستوران‌ها و هتل‌ها طی سال ۲۰۲۰ در گرانترین کشور سه برابر ارزان ترین کشور عضو اتحادیه اروپا بوده است. در حالی که سطح قیمت خدمات رستوران‌ها و هتل‌ها در بلغارستان ۴۶ درصد متوسط اتحادیه اروپاست، این شاخص قیمت در دانمارک به ۱۵۴ رسیده است.

گزارش یورواستات نشان می‌دهد که الکل و دخانیات از نظر اختلاف سطح قیمت در رتبه دوم قرار دارند. در شرایطی قیمت الکل و دخانیات در بلغارستان ۶۱ درصد میانگین اتحادیه اروپاست، شاخص قیمت این دو محصول در ایرلند، ۱۸۷ ثبت شده است.قیمت غذایی و نوشیدنی غیرالکلی نیز در رومانی ۶۶ درصد متوسط اتحادیه اروپاست؛ در حالی که در دانمارک ۱۲۹ درصد میانگین ۲۷ کشور عضو این اتحادیه است. قیمت پوشاک نیز از ۷۳ درصد متوسط اروپا در مجارستان تا ۱۳۰ درصد این متوسط در دانمارک تفاوت دارد. دلیل این تنوع قیمت عمدتاً اختلاف مالیات کالاها و خدمات در کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

پاسخی ارسال کنید

*

*

18 + نه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!