تغییر شکل فعالیت باندهای فحشا پس از همه‌گیری کووید ۱۹

توریست مالزی – بسیاری از مشاغل در مرکز شهر کوالالامپور به دلیل همه گیری کووید – ۱۹ یا تعطیل شده اند یا در آستانه تعطیلی هستند.این مشاغل شامل مراکز...
توریست مالزی – بسیاری از مشاغل در مرکز شهر کوالالامپور به دلیل همه گیری کووید – ۱۹ یا تعطیل شده اند یا در آستانه تعطیلی هستند.این مشاغل شامل مراکز غذایی، مغازه های خرده فروشی و واحدهای خدماتی هستند.

به گزارش استار، به ویژه هتل های ارزان قیمت، مراکز ماساژ و مراکز رفلکسولوژی که به دلیل مقرات منع آمد و شد تنها از ۵ مارچ مجاز به بازگشایی شدند، آسیب دیده اند. در چنین شرایطی، فعالیت های غیرقانونی مانند روسپی گری حتی در مقیاس بزرگتر از گذشته نیز در جامعه دیده می شود.

شهرداری کوالالامپور (DBKL) در بیانیه‌ای اعلام کرد: سندیکاها اکنون خدمات فحشا را در موسساتی مانند هتل های ارزان قیمت و همچنین مراکز ماساژ و رفلکسولوژی ارائه می دهند. زنان خارجی که در طی شیوع بیماری شغل خود را از دست داده اند، مایلند در ازای دریافت غذا و سرپناه در این مکان ها کار کنند.

سلمه (اسم اصلی نیست) دختری ۲۵ ساله است که وقتی کشور در ۱۸ مارچ سال گذشته تحت قانون منع آمد و شد قرار گرفت کار خود را از دست داد. این تبعه اندونزیایی در یک آرایشگاه در کپونگ مشغول کار بود که به دلیل همه گیری از او خواسته شد آنجا را ترک کند. تلاش برای یافتن موقعیت مشابه بی فایده بود زیرا آرایشگری یکی از مشاغلی بود که برای مدت طولانی مجاز به فعالیت نبودند. سلما بدون پول اجاره و غذا، به روسپی گری روی آورد. به او اتاقی در یک هتل ارزان قیمت با امکانات آشپزخانه داده شد و در عوض، او در کنار مردان می خوابد و درآمد کمی کسب می کند.

وی می گوید: ما در اینجا امن هستم. ما یک اتاق برای خواب، یک مکان برای حمام و یک غذا برای خوردن داریم. اگر من آنجا بودم، تنها می شدم و ممکن بود به بیماری کووید دجار می شدم.
سلمه فقط یکی از صدها زنی است که اکثراً خارجی هستند و در شرایط مشابهی قرار دارند. تعطیل شدن بخش گردشگری کوالالامپور، تأثیر نامطلوبی بر مشاغل داشته است و کارمندان آنها از همه بیشتر در معرض بیماری همه گیر Covid-19 قرار دارند.

آمار نشان می دهد که در دو ماه اول سال، ۲۲ واحد از جمله مراکز ماساژ، مراکز رفلکسولوژی و هتل های ارزان قیمت توسط یک گروه ویژه از DBKL تعطیل شدند. محد هشام ایذار ، رئیس تیم اجرایی و تحقیقاتی گروه ویژه، که تیمی متشکل از ۶۰ پرسنل را هدایت می کند، گفت: از سال گذشته، حدود ۱۰۰شعل توسط DBKL به دلیل نادیده گرفتن مقررات مختلف مجوزشان لغو شده است.

محد هشام گفت: بیشتر سالن های ماساژ، مراکز رفلکسولوژی و هتل های ارزان قیمت به عنوان محل خودفروشی توسط خارجی ها انتخاب می شوند. این  واحدها متعلق به افراد بومی هستند. در مورد هتل های ارزان قیمت، یک پیشخوان استاندارد و فضای لابی دارند، اما در قسمت داخلی اتاق ها شبیه اتاق خواب خصوصی هستند که با اجاق و وسایل آشپزخانه کامل می شوند. روشن است که زنان در این محل زندگی و کار می کنند. در برخی از هتل های ارزان قیمت، حداقل نیمی از اتاق ها برای فعالیت های غیرقانونی اختصاص داده شده بود.

وی گفت: معمولاً قبل از حمله، افسران ما با لباس شخصی به مدت یک تا دو هفته سایت را رصد می کردند. آنها کشف کردند که سندیکاها از برنامه هایی مانند WeChat ، Michat و WhatsApp برای ارائه فاحشه هایی استفاده می کنند که بیشتر اهل تایلند، اندونزی و ویتنام هستند. ۷۰٪ مشتریان خارجی هستند، بیشتر از بنگلادش، اندونزی و هند.

زنان و مردان دستگیر شده برای اقدامات بیشتر به پلیس و اداره مهاجرت تحویل داده می شوند در حالی که DBKL اقلام غیرقانونی را توقیف و محل را پلمپ می کند. گفتنی است که تجارت جنسی همواره در مالزی وجود داشته، اما بیماری کووید شکل آن را تغییر داده است. برخلاف گذشته که زمان اوج آن بعد از نیمه شب بود، اکنون بعد از ظهر به خصوص بعد از ۲ بعدازظهر اتفاق می افتد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفت + 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!