چگونه می‌شود بدون خرید حتی یک رمزارز در این بازار سرمایه‌گذاری کرد؟

توریست مالزی – «وارن بافت» معتقد است که باید از سرمایه‌گذاری در کسب و کارهایی که قابل درک نیستند، اجتناب کرد؛ شاید از این منظر، عدم سرمایه‌گذاری در بازار...
توریست مالزی – «وارن بافت» معتقد است که باید از سرمایه‌گذاری در کسب و کارهایی که قابل درک نیستند، اجتناب کرد؛ شاید از این منظر، عدم سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها برای برخی قابل توجیه باشد ولی آیا راه حلی برای سرمایه‌گذاری کم ریسک‌تر در این بازار وجود دارد؟

به گزارش یورونیوز، شاید عمل به توصیه‌ وارن بافت، سرمایه‌گذار ۹۰ ساله آمریکایی، که بر پایه تازه‌ترین ارزیابی نشریه فوربز با دارایی خالص ۱۰۲ میلیارد دلاری هشتمین ثروتمند جهان است، در ابتدا ساده به نظر برسد ولی مرور روند حرکت قیمت بیت‌کوین در یک سال گذشته سرمایه‌گذاری دربازار رمزارزها را بسیار وسوسه‌انگیز می‌کند.

قیمت هر بیت‌کوین که در مارس سال ۲۰۲۰ کمتر از ۵ هزار دلار بود در آوریل گذشته به رکورد ۶۰ هزار دلاری دست یافت و این روزها نیز بالاتر از ۵۰ هزاردلار معامله می‌شود. بنابراین چندان ساده نیست که بازار رمزارزها را رها کرد و به جای آن مثلا طلا خرید که طی یک سال گذشته با کاهش قیمت مواجه بوده است. البته حداقل سه راه وجود دارد که سرمایه‌گذاران محتاط می‌توانند بدون آن که به مستقیم وارد معامله رمزارز شوند، در این بازار سرمایه‌گذاری کم ریسک‌تری داشته باشند.

سه نکته که قبل از سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها باید بدانید، چیست؟
سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی دارای دارایی رمزارزی
برخی از شرکت‌هایی که در حال حاضر سهام آنها در بازارهای مالی معامله می‌شود، بخشی از دارایی خود را به رمزارز تبدیل کرده‌اند. مثلا بررسی ترازنامه شرکت خودروسازی تسلا نشان می‌دهد که این شرکت تا ۳۰ ژوئن سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱.۳۱ میلیارد دلار از دارایی‌های خود را به رمزارز تبدیل کرده که شامل ۲.۴ درصد از کل دارایی این شرکت می‌شود.

بنابراین اگر بخواهید به توصیه وارن بافت عمل کنید، مثلا می‌توانید در یک شرکت تولید کننده خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کنید که کسب و کار آن کاملا برای شما ملموس است ولی در عین حال، رشد قیمت رمزارزها نیز به یکی از عوامل رشد سودآوری و قیمت سهام آن بدل شده ولی نقش آن هنوز چندان زیاد نیست.

سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های بازار رمزارزها
یکی دیگر از راه‌های کسب سود غیرمستقیم از معاملات رمزارزها، سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی است که در صنعت ارزهای دیجیتالی فعال هستند. به عنوان مثال کوین‌بیس(Coinbase) بستری است که سرمایه‌گذاران با استفاده از آن می‌توانند رمزارزهای مختلف را خرید و فروش کنند. همچنین شرکت ریوت بلاک‌چین(Riot Blockchain) از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه پشتیبانی زنجیره بلوکی بیت‌کوین و استخراج رمزارزها فعال است و سهام آن نیز در بازارهای بین‌المللی سهام معامله می‌شود.

خرید سهام این گونه شرکت‌ها شبیه این است که به جای خرید مستقیم طلا، سهام شرکت‌های استخراج کننده طلا را خریداری کنید. بدیهی است که با رشد قیمت طلا، بهای سهام این شرکت‌ها نیز افزایش می‌یابد ولی فارغ از این، نحوه مدیریت و عملکرد مالی این شرکت‌ها نیز بر بهای سهام آنها تاثیرگذار است.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های قابل معامله
البته در حالی که در حال حاضر هیچ صندوق قابل مبادله‌ای بر پایه رمزارزها وجود ندارد ولی تقاضا برای آنها وجود دارد و انتظار می‌رود که به زودی تعدادی از این صندوق‌ها راه‌اندازی شوند.

ای‌تی‌اف(ETF) یا صندوق‌ قابل معامله، یک صندوق‌ سرمایه‌گذاری مشترک است. این صندوق شامل سبدی از سهام شرکت‌های مختلف یا ترکیبی از سایر دارایی‌ها مثل رمزارزهاست که از سوی یک تیم متخصص تشکیل و مدیریت می‌شود. هدف این تیم جذب بیشتر سرمایه‌گذاران از طریق کسب سود بیشتر در جریان رقابت با سایر صندوق‌های مشابه است.

نقدشوندگی بالا و ریسک پایین مهمترین ویژگی سهام صندوق‌های قابل معامله است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

بیست − سیزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!