زنان تاریخ ساز مالزی (بخش دوم)

در بخش دوم "گزارش زنان تاریخ‌ساز مالزی " به معرفی شش زن موفق مالزیایی می‌پردازیم که تاریخ همواره از آنها به نیکی یاد خواهد کرد.
در بخش دوم “گزارش زنان تاریخ‌ساز مالزی ” به معرفی شش زن موفق مالزیایی می‌پردازیم که تاریخ همواره از آنها به نیکی یاد خواهد کرد.

در ادامه با این زنان آشنا می‌شوید:

راساما بوپالان

81

داتوک راسما بوپالان در خانواده‌ای به دنیا امده و بزرگ شده است که تاریخ و ادبیات بخش مهمی از زندگی آنها را تشکیل می‌داده است. او یکی از مهمترین فعالان حقوق زنان و کارگران در مالزی است و در این راه گام‌های بسیار مهمی برداشته است. او در همین حال یکی از مهمترین فعالان اجتماعی تاریخ مالزی بوده و در راه آزادی تلاش‌های فراوانی کرده است.

ترا زندر

82

داتوک سری ترا زندر (Tra Zehnder) یکی از مهمترین سیاستمداران زن تاریخ مالزی است. او اولین زنی در ایالت ساراواک مالزی است که به مقام ریاست شورای قانونگذاری ساراواک رسید. داتوک سری ترا زندر در روز ۲۳ جولای سال ۲۰۱۱ در بیمارستان ساراواک درگذشت.

رامانی گوروسامی

83

داتوک رامانی گوروسامی در حال حاضر معاون سازمان شورای ملی زنان مالزی است و از ۳۵ سال گذشته تا کنون برای حقوق زنان در مالزی جنگیده است. او در این مدت توانسته خدمات بسیار زیادی به زنان مالزیایی ارائه کرده است.

PG Lim

84

تان سری فیک گان (Phaik Gan) که با نام PG Lim شناخته می‌شود یکی از مهمترین حقوق دانان و دیپلمات‌های تاریخ مالزی است. او متولد کشور انگلیس بوده و در دانشگاه کمبریج حقوق خوانده است. او پس از بازگشت به مالزی به یک وکیل موفق تبدیل شد. او در کارنامه خود چندین مورد وکالت پرونده‌های جنجالی دارد که به اتحادیه‌های کارگری مربوط می‌شود. تان سری PG Lim در سال ۱۹۷۱ به عنوان اولین زن مالزیایی نماینده این کشور در سازمان ملل متحد شد.

آسیه غنی

85

تان سری داتین پادوکا سری دکتر آسیه غنی یکی از تاثیرگذارترین زنان تاریخ مالزی بوده و در حزب آمنو نفوذ بالایی داشت. او در سال ۱۹۲۳ متولد شد و از مهمترین روزنامه‌نگاران و سیاست‌مداران مالزی به شمار می‌رفت. او پس از موفقیت‌های فراوان در حرفه روزنامه‌نگاری و سیاست در سال ۱۹۷۲ به عنوان رئیس بخش زنان حزب آمنو انتخاب شد.

رحیمه استفنز

86

شهرت پوان رحیمه استفنز در این است که در سال ۱۹۷۶ به عنوان اولین زن در شورای قانونگذاری ایالت صباح مشغول به فعالیت شد. او پس از مرگ همسرش (تون فواد استفنز، اولین سروزیر ایالت صباح) به صورت جدی در فعالیت‌های سیاسی مشارکت داشت و در مذاکرات شکل‌گیری فدراسیون مالزی در سال ۱۹۶۳ حضور فعالی داشت.

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!