جاذبه‌های طبیعی و زیبای شرق مالزی

مالزی شرقی یا همان ایالت‌های صباح و ساراواک در زمره برترین بکرترین و زیباترین مکان‌های جهان هستند و سفر به این ایالت‌ها یکی از واجبات سفر به مالزی است.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
توریست مالزی – مالزی شرقی یا همان ایالت‌های صباح و ساراواک در زمره برترین ، بکرترین و زیباترین مکان‌های جهان هستند و سفر به این ایالت‌ها یکی از واجبات سفر به مالزی است.

در این گزارش به معرفی پنج جاذبه توریستی طبیعی این بخش از مالزی می‌پردازیم که در زمره بهترین‌ها قرار دارند و سفر به آنها به تمامی افرادی که در مالزی زندگی می‌کنند و یا قصد سفر به آن را دارند توصیه می‌شود.

پارک ملی Bako در ایالت ساراواک

پارک ملی Bako یکی از کوچکترین پارک‌های ملی ایالت ساراواک به شمار می رود و حیات وحش و گونه‌های جانوری و گیاهی بی نظیر آن پای بسیاری از گردشگران و محققان را به این منطقه می کشاند.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

پارک کینابالو در ایالت صباح

پارک کینابالو از سوی سازمان یونسکو به عنوان یک میراث جهانی به ثبت رسیده است و علاوه بر دارا بودن گونه‌های منحصر به فرد جانوری و گیاهی مکان‌های تفریحی مناسب و مهیجی نیز برای گردشگران در آن تعبیه شده است. برای رسیدن به این پارک زیبا باید مدت زمان زیادی کوهنوردی کنید.

2

رودخانه Lower Kinabatangan در ایالت صباح

رودخانه Lower Kinabatangan در ایالت صباح به طول ۵۶۰ کیلومتر یکی از مکان‌هایی است که در سفر به شرق مالزی باید آن را تجربه کرد. این رودخانه طولانی‌ترین رودخانه ایالت صباح به شمار می رود و در مسیر آن چشم اندازهای بسیار زیبایی قرار دارد.

3

پارک ملی Mount Mulu در ایالت ساراواک

پارک ملی Mount Mulu در ایالت ساراواک یکی از بی نظیرترین مکان‌های جهان است که مجموعه غارهای درهم پیچیده و بزرگی را در خود جای داده است. دسترسی به این پارک که در زمره میراث‌های جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، به راحتی امکان پذیر است و همین امر پای توریست‌های بسیاری را از اقصی نقاط جهان به آنجا باز کرده است.

4

منطقه حفاظت شده حیات وحش Tabin در ایالت صباح

منطقه حفاظت شده حیات وحش Tabin در ایالت صباح واقع شده و در آنجا می توانید گونه های جانوری در حال انقراض و کمیاب جهان را پیدا کنید. یکی از جاذبه‌های این منطقه وجود پستانداران غول پیکری همچون فیل بورنئو و کرگدن‌های سوماترایی است. شمار کرگدن‌های سوماترایی در این منطقه حفاظت شده ۲۵ عنوان شده است و باید شانس با شما یار باشد تا بتوانید یکی از آنها را ببینید.

5

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

9 − سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!