جزیره پانگکور مالزی | pangkor island

توریست مالزی – صدها جزیره کوچک و بزرگ زیبا در کشور مالزی وجود دارند. بنابراین در سفرتان به مالزی، گزینه های جذاب زیادی برای گشت و گذار خواهید داشت....
توریست مالزی – صدها جزیره کوچک و بزرگ زیبا در کشور مالزی وجود دارند. بنابراین در سفرتان به مالزی، گزینه های جذاب زیادی برای گشت و گذار خواهید داشت. یکی از این گزینه ها، که از مهم ترین مراکز توریستی در شرق آسیا هم محسوب می شود، جزیره پانگکور مالزی است. اگر قصد دارید تا تعطیلات خود را در سواحل جزایر زیبای مالزی بگذرانید، حتما پانگکور را هم جزء گزینه های خود قرار دهید. نام این جزیره از کلمه تایلندی “Pang Ko” به معنای “جزیره زیبا” گرفته شده است.

جزیره پانگکور در واقع جزیره اصلی یک گروه از جزایر به نام پانگکور است که در کنار آن سه جزیره کوچک تر با نام های ” Pangkor Laut”، “Pulau Mentagor” و “Pulau Giam” قرار گرفته اند. از میان این سه جزیره، Pangkor Laut به دلیل یک پارک ساحلی، تفریحی و اقامتی به نام “Pangkor Laut Resort” شهرت بیشتری دارد. پانگکور یک جزیره کوهستانی است و مرتفع ترین نقطه آن به نام تپه پانگکور، ۱۲۱۶ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. از آنجایی که سطح جزیره اصلی کاملا کوهستانی است، جاده های آن به طور دایره وار دور آن احداث شده اند. درون این جزیره، تعدا بسیار زیادی هتل بین المللی و استراحتگاه ساحلی وجود دارند، بنابراین، در مواقع تعطیلات احتمالا با شلوغی رو به رو خواهید شد.



جزیره پانگکور در کنار جزایری همچون لنکاوی و پنانگ، برای کسانی که قصد دارند به غرب شبه جزیره مالزی سفر کنند، بهترین انتخاب هستند. تقریبا حدود ۳۰ هزار نفر در این جزیره زندگی می کنند که بیشترشان در شهر پانگکور و روستاهای اطرافش سکونت دارند. گردشگری و ماهی گیری، اصلی ترین منبع درآمد مردمان این جزیره هستند. جزیره پانگکور مالزی در ایالت پراک (Perak) این کشور واقع شده و ۸۵ کیلومتر با ایپوه (دومین شهر بزرگ مالزی) فاصله دارد. همچنین با حدود چهار ساعت رانندگی از شهر کوالالامپور، می توان به این جزیره توریستی زیبا رسید.



تاریخچه جزیره پانگکور
در گذشته هایی دور، این مکان بهشتی برای دزدان دریایی محسوب می شد. دزدان دریایی خانه های خود را بر روی تپه Pulau Gedung، غار دزدان دریایی به نام Gua Lanun و مکان های مخفی دیگر جزیره پانگکور می ساختند. تقریبا تمامی کشتی هایی که از این مکان می گذشتند، مورد سرقت این دزدان قرار می گرفتند. در زمان استعمار هلندی ها در سال ۱۶۷۰، یک قلعه تاریخی برای محافظت از مردم در این منطقه احداث شد. سال ها بعد و در زمان سلطه بریتانیا بر این جزیره، نام جزیره میمون ها را بر آن نهادند. نام این جزیره بعد ها به جزیره صلح آمیز و سپس به پانگکور تغییر پیدا کرد.



گشت و گذار در جزیره پانگکور مالزی
اگر جوان هستید، بهترین راه برای گشت و گذار در جزیره پانگکور، کرایه کردن یک موتور سیکلت با قیمتی بسیار ارزان است. یک گزینه دیگر، اجاره خودرو است که البته هزینه بیشتری خواهد داشت. به یاد داشته باشید که بهتر است برای اجاره وسیله نقلیه در این جزیره به سراغ شرکت های معتبر اجاره خودرو بروید. بسیاری از ماجراجویان هم با دوچرخه به این جزیره سفر می کنند، البته اینجا سربالایی های زیادی دارد و شاید با دوچرخه کمی اذیت شوید. تاکسی، وسیله دیگریست که می توانید با آن در جزیره چرخ بزنید. رانندگان تاکسی از بهترین مکان های جزیره آگاهند و می توانند شما را به خلوت ترین سواحل آن ببرند. کرایه تاکسی ها در جزیره پانگکور مالزی ثابت است و همه رانندگان کرایه یکسانی برای همه مسیرها دریافت می کنند.



جاذبه ها و فعالیت های رایج در جزیره پانگکور
انواع و اقسام فعالیت ها و ورزش های آبی هیجان انگیز، در جزیره پانگکور انجام می شوند. به خصوص در سواحل بوگاک (Bogak beach) و نیپاه (Nipah beach) شرکت های زیادی وجود دارند که تفریحات بنانا (قایق موزی) و جت اسکی برگزار می کنند. غواصی، تفریح رایج دیگریست که در این جزیره انجام می شود. شهر پانگور رستوران های محلی بسیار زیادی دارد و به عنوان یک مکان خوب برای گشت و گذار و شکم گردی در مالزی شناخته می شود.
نیایشگاه Fu Lin Kung در پای تپه پانگکور در نزدیکی شهر Sungai Pinang Besar، یک جاذبه گردشگری مطرح در جزیره است. در سفر به پانگکور همچنین می توانید از نیایشگاه چینی the Lin Ye Kong دیدن کنید. اگر در طول ایام برگزاری فستیوال های Deepavali و Thaipusam به این جزیره سفر می کنید، حتما به دیدن تنها نیایشگاه هندوها در این جزیره به نام Kali Amman هم بروید.



ساحل نیپاه در جزیره پانگکور
شما در این جزیره می توانید یک تور ماهی گیری در دریا رزرو کنید. البته این تور ممکن است هزینه زیادی داشته باشد. همچنین می توانید قایق مردم محلی جزیره را برای یک روز اجاره کنید. از این جزیره، سفرهای یکروزه به مقصد جزیره کوچک و زیبای Pulau Jarak برگزار می شود. این جزیره بهترین مکان برای گشت و گذار دریایی یکروزه است. طبیعت گردی و به خصوص جنگل نوردی از فعالیت های رایج در این جزیره است. بهترین مکان برای اینکار، گشت و گذار بر روی تپه پانگکور است.
بسیاری از گردشگرانی که به جزیره پانگکور مالزی سفر می کنند، به دیدار قلعه قرن ۱۷ امی هلندی ها در جنوب غربی جزیره می روند. همچنین می توانید از محوطه باستانی Batu Bersurat با سنگ نوشته ها و صخره های شگفت انگیزش دیدن کنید.



سواحل و استراحتگاه های ساحلی جزیره پانگکور
سواحل بسیار زیادی در جزیره پانگکور مالزی وجود دارند. از میان این سواحل برخی بسیار مشهور هستند، ولی ما بقی بکر و خلوت باقی مانده اند. پر طرفدارترین ساحل این جزیره “Pantai Pasir Bogak” نام دارد. سواحل Nipah، Ketapang و Segadas هم از بهترین سواحل این جزیره هستند. در میان این سواحل، هتل های ساحلی و استراحتگاه های زیادی هم وجود دارند. مشهور ترین آن ها، Pangkor Island Beach Resort است. بیشتر گردشگرانی که با خانواده به پانگکور سفر می کنند، این اقامتگاه را برای اقامتشان انتخاب می کنند. Swiss-Garden Resort Damai Laut و Pangkor Laut Resort هم از پرطرفدار ترین اقامتگاه های ساحلی در این جزیره هستند.



نحوه دسترسی به جزیره و بهترین زمان سفر به آن
برای سفر به پانگور، همه ایام سال مناسب است! این جزیره یک جزیره گرمسیری است و در تمامی ایام سال آب و هوایی مشابه دارد. جزیره پانگکور مالزی فرودگاه دارد و می توانید از کوالالامپور به این مقصد بلیط تهیه کنید. البته از راه های زمینی همچون پایانه اتوبوس های بین شهری هم می توانید برای سفر به این جزیره استفاده کنید.

 

منبع: الی گشت

پاسخی ارسال کنید

*

*

پانزده − 11 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!