نشست «معرفی نسخه نفیس شاهنامه عهد صفوی» برگزار می‌شود

توریست مالزی – نشست مجازی «معرفی نسخه نفیس شاهنامه عهد صفوی» (۵ آبان‌ماه) به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی...
توریست مالزی – نشست مجازی «معرفی نسخه نفیس شاهنامه عهد صفوی» (۵ آبان‌ماه) به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نخستین نشست از سلسله نشست‌های علمی، فرهنگی و هنری ویژه اساتید، دانشجویان ایرانی و فارسی‌زبانان مقیم مالزی و سنگاپور برگزار می‌شود.

این نشست مجازی به معرفی نسخه مصور و نفیس شاهنامه فردوسی عهد صفوی در مالزی اختصاص یافته است و توسط امیر حسین ذکرگو، پژوهشگر و نویسنده بنام در حوزه هنرهای شرق که حدود ۵ سال بر روی این نسخه در مالزی تحقیق کرده، برگزار می‌شود.

این نشست علمی، فرهنگی و ادبی روز چهارشنبه (۵ آبان‌ماه) ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ (به وقت مالزی) و ۱۳:۳۰ تا ۱۵ (به وقت ایران) در بستر زوم برگزار می‌شود و از صفحه فیسبوک نمایندگی نیز پخش خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند به نشانی اینترنتی
https://us02web.zoom.us/j/84802266614?pwd=SWh1VlRHUFdUTEFkNG10Rkg3b0s5dz09 مراجعه کنند.

براساس این گزارش، این نمایندگی سلسله نشست‌های علمی را با موضوعات شاخص و بدیع در عرصه‌های فرهنگ و ادب و هنر با ارایه اساتید فرهیخته ایرانی مقیم مالزی برای شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی کرده است.

گفتنی است؛ امیر حسین ذکرگو، استاد، پژوهشگر و نویسنده بنام در حوزه هنرهای شرق است و در رزومه خود بیش از ۱۰۰ عنوان مقاله و ۱۵ جلد کتاب به زبان‌های فارسی، انگلیسی و اردو در نشریات علمی، خارجی و داخلی منتشر و یا در محافل علمی بین المللی و ملی ارائه گشته است. همچنین، آثار نقاشی، عکاسی و خوشنویسی این استاد هنرمند در بیش از ۷۰ نمایشگاه فردی و جمعی، ملی و بین‌المللی در کشورهای ایران، هند، پاکستان، آمریکا، انگلیس، سویس، چکسلواکی، مالزی و سنگاپور به نمایش گذاشته شده است. وی هم اکنون در دانشگاه‌های مالزی، استرالیا و ایران به پژوهش و تدریس اشتغال دارد.

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک + شانزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!