ارتفاعات کلابید (Kelabit Highlands) ساراواک

توریست مالزی – ارتفاعات کلابید، یکی از دوردست‌ترین مکان‌ها در جنوب شرقی آسیا به حساب می‌آید. این ارتفاعات تنها از طریق هوایی یا به‌ واسطه یک مسیر خاکی نه‌...
توریست مالزی – ارتفاعات کلابید، یکی از دوردست‌ترین مکان‌ها در جنوب شرقی آسیا به حساب می‌آید. این ارتفاعات تنها از طریق هوایی یا به‌ واسطه یک مسیر خاکی نه‌ چندان مساعد در دسترس هستند اما باید گفت برای مسافرانی که مقصد خود را این ارتفاعات انتخاب کرده‌اند، بسیار جذاب هستند.

دلایلی چون جدا بودن از زرق‌وبرق زندگی امروزی، دوستی و میهمان‌نوازی مردم بومی کلابیت باعث شهرت این منطقه شده است. فرهنگ منحصربه‌فرد کلابیت، ترکیبی از سنت‌ها و اعتقادات بومی ایالت ساراواک و اعتقادات دین مسیحیت است که توسط مبلغان غربی به این منطقه وارد شده است.

دلیل دیگری که باعث شهرت این ارتفاعات شده است، مسیره‌های پیاده‌روی (Trekking) آن است. برای استفاده از این مسیرها که مناظر جادویی را در دل خود دارند، می‌توانید در شهرهای کوچک و روستاها یک راهنما پیدا کنید تا ضمن نشان دادن فرهنگ بومی شهر یا روستای خود، راهنمای کاوشتان در زیبایی‌هایی طبیعت این منطقه هم باشد و همچنین مطمئن خواهید بود که در دل این طبیعت بکر مسیر را گم نخواهید کرد.

منبع: کجارو

پاسخی ارسال کنید

*

*

13 − سیزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!