جزیره لایانگ لایانگ (بهشت غواصی در مالزی) (Layang Layang Island)

توریست مالزی – در ۳۰۰ کیلومتری شمال غربی کوتا کینابالو، لایانگ لایانگ، یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین جزایر مالزی قرار دارد که بهترین جزیره برای غواصی در مالزی...
توریست مالزی – در ۳۰۰ کیلومتری شمال غربی کوتا کینابالو، لایانگ لایانگ، یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین جزایر مالزی قرار دارد که بهترین جزیره برای غواصی در مالزی محسوب می گردد.

جزیره لایانگ لایانگ یک بهشت واقعی است! اگرچه امکانات ارائه شده در این جزیره ارزان نیست اما مطمئناً ارزش دیدن دارد. وقتی به لایانگ لایانگ می روید، انتظار نداشته باشید که به یک بهشت گرمسیری برسید. این مکان به عنوان یک پایگاه دریایی فعال بوده است و تا همین اواخر حضور هیچ بازدید کننده و گردشگر عمومی در این جزیره زیبا و بکر مجاز نبوده است. به دلیل شرایط عالی برای غواصی، لایانگ لایانگ یک مقصد مورد بازدید برای علاقه مندان به غواصی است. هیچ ساحل گرمسیری در این جزیره وجود ندارد. فقط پایگاه دریایی، مراکز تفریحی و مراکز غواصی به همراه کافه ها و رستوران هایی در این جزیره وجود دارند. Layang Layang Island Resort، از سپتامبر تا فوریه بسته است. زیرا در این مدت منطقه توسط طوفان های موسمی احاطه می شود.

جزیره لایانگ لایانگ در ۳۰۰ کیلومتری شمال غربی کوتا کینابالو در صباح، مالزی واقع شده است و به عنوان “جواهر جزیره های بورنئو” نیز شناخته می شود. جزیره زیبا و جذاب لایانگ لایانگ، دارای دریایی ژرف و مرجانی در اطراف خود می باشد. جهان زیر آب Kaleidoscopic در این جزیره زیبایی هایی را از اعماق دریا به شما نشان می دهد که از دیدن آن پشیمان نخواهید شد!

موقعیت این جزیره آرامش مطلق را ارائه می دهد، خوشبختانه یک پرواز هوایی با پروازهای منظم از Kota Kinabalu به این جزیره وجود دارد که این تنها شیوه حمل و نقل برای میهمانانی است که از Layang-Layang بازدید می کنند. موقعیت بکر لایانگ لایانگ، صخره های بکر، دید عالی، دیواره های شیب دار تا ۲۰۰۰ کیلومتر و منظره طبیعی بدیع باعث شده است که لاینگ لایانگ شهرت بسیار مطلوبی از بودن به عنوان یکی از ده مکان برتر غواصی ه در جهان داشته باشد.

غواصی در جزیره لایانگ لایانگ
تنها کاری که می توانید در Layang Layang انجام دهید خوردن، خوابیدن و غواصی است! با دریافت مجوز غواصی در اینجا مشکلی ایجاد نمی شود (برخلاف جزیره سیپادان که فقط تعداد معینی از مردم مجاز به غواصی در روز هستند). از اول آوریل تا پانزدهم ماه می، مبلغ اضافی (۱۰٪) برای غواصی به دلیل تعداد زیادی چکش ماهی که در آن دوره در اطراف جزیره شنا می کنند، در نظر گرفته می شود. همچنین در این ایام شانس خوبی برای مشاهده نهنگ ها در اطراف این جزیره وجود دارد (یکی از آرزوهای غواصان این منطقه مشاهده این نهنگ هاست!). مرجان ها در وضعیت بکر هستند. آب های این منطقه شفاف بوده و آلوده نیستند. هیچ فعالیت ماهیگیری و اختلالات دیگری در این ناحیه وجود ندارد. مرکز غواصی PADI به سرپرستی مدرسان معتبری با تیمی از استادان غواص شایسته اداره می شود. پکیج های غواصی در جزیره لایانگ لاینگ مالزی از ۱۲۵۰ دلار (دوقلو) برای هر شخص برای یک سفر شش روزه در دسترس هستند. این پکیج شامل اقامت، وعده های غذایی و غواصی های متعدد در طول روز است.

چگونه به جزیره لایانگ لایانگ برسیم؟
با مسافتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر از نزدیکترین شهر (کوتا کینابالو)، مشخص است که پرواز – از (Kota Kinabalu (KB – بهترین گزینه برای رسیدن به جزیره لایانگ لایانگ است. پرواز به جزیره لایانگ لایانگ از پایانه ۱ در فرودگاه کوتا کینابالو (BKI) حرکت می کند. در صورت وجود هرگونه سؤال، در فرودگاه یک دفتر LLIR BKI وجود دارد. مرکز اقامتی جزیره ترجیح می دهد که مهمانان هنگام ورود به کوتا کینابالو پرواز خود را دوباره تأیید کنند. پروازهای روزانه متعددی از شهرها در سراسر مالزی به Kota Kinabalu وجود دارد. پس از یک ساعت پرواز شما به یکی از زیباترین مناطق غواصی در مالزی خواهید رسید.

 


پاسخی ارسال کنید

*

*

11 − دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!