فیسبوک پی با هدف انتقال پول در اپلیکیشن‌های فیسبوک معرفی شد

توریست مالزی – فیسبوک روز‌به‌روز فعالیت‌هایش را در صنعت فین‌تک افزایش می‌دهد و به‌عنوان جدیدترین دستاورد، از قابلیتی برای انتقال پول در اپلیکیشن‌هایش رونمایی کرد. به گزارش زومیت، فیسبوک...
توریست مالزی – فیسبوک روز‌به‌روز فعالیت‌هایش را در صنعت فین‌تک افزایش می‌دهد و به‌عنوان جدیدترین دستاورد، از قابلیتی برای انتقال پول در اپلیکیشن‌هایش رونمایی کرد.

به گزارش زومیت، فیسبوک از سیستم پرداخت جدیدی به‌نام فیسبوک پی (Facebook Pay) رونمایی کرد که در فیسبوک، اینستاگرام، فیسبوک مسنجر و واتساپ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. معرفی سیستم جدید در زمانی‌که رمزارز احتمالی فیسبوک، لیبرا، تحت فشارهای متعدد انتقادی و چالش‌های اجرایی قرار دارد، قابل‌توجه به‌نظر می‌رسد.

فیسبوک پی با هدف انجام خریدهای درون‌برنامه‌ای، انتقال پول از شخص به شخص و خرید از صفحه‌های کسب‌وکاری فیسبوک و همچنین بازارچه‌ی Facebook Marketplace طراحی شده است. همه‌ی کارت‌های اعتباری بین‌المللی مشهور به‌علاوه‌ی سرویس‌های پرداخت آنلاین همچون پی‌پال و استرایپ در فیسبوک پی پشتیبانی می‌شوند.

دبورا لیو، معاون ارشد بخش‌های بازارچه و تجارت فیسبوک درباره‌ی طرح جدید می‌گوید: فیسبوک پی بخشی از برنامه‌های ما برای افزایش سهولت، دسترسی‌پذیری و امنیت کاربردهای تجاری در اپلیکیشن‌های زیرمجموعه است. اما اعتقاد داریم رویکرد جدید با فراهم‌کردن امکان خرید و فروش کالا در همه‌ی نقاط جهان، به رشد شرکت‌ها و توانمندسازی افراد نیز می‌انجامد. ما توسعه‌ی فیسبوک پی را ادامه می‌دهیم و به‌دنبال راه‌هایی برای افزایش ارزش آن با هدف‌گیری کاربران اپلیکیشن‌ها هستیم.

شاید فیسبوک پی زمینه‌ساز اجرای نهایی لیبرا باشد
یکی از انتقادهای اصلی به رمزارز لیبرا، به مشکلات احتمالی آن در حفظ حریم خصوصی کاربران اشاره می‌کند. چالش‌های گذشته‌ی فیسبوک در حوزه‌ی حریم خصوصی و حفاظت از داده‌‌ی کاربران، نقش پررنگی در شکل‌گیری انتقادها نسبت به رمزارز مذکور داشته‌اند. به‌هرحال همین شرکت اکنون زیرساخت امنیتی فیسبوک پی را هم طراحی کرده است.

در پست وبلاگی لیو پیرامون طراحی و توسعه‌ی فیسبوک پی می‌خوانیم: ما فیسبوک پی را به این صورت طراحی کردیم تا اطلاعات کارت‌های اعتباری و حساب‌هاب بانکی با امنیت بالا و به‌صورت رمزنگاری ذخیره شوند. به‌علاوه نظارت دقیق بر فعالیت‌های احتمالی کلاهبرداری، شناسایی فعالیت‌های غیرمجاز و اطلاع‌رسانی درباره‌ی فعالیت حساب نیز در سیستم گنجانده شده‌اند. شما همچنین می‌توانید برای فعالیت‌هایی همچون انتقال پول یا پرداخت، با استفاده از ابزارهای امنیتی رمز کوتاه یا حسگرهای اثر انگشت و تشخیص چهره، لایه‌ی امنیتی اضافه‌ای را در سیستم پرداخت به کار بگیرید. فیسبوک هیچ اطلاعاتی را از حسگرهای بیومتریک شما دریافت و ذخیره نمی‌کند.

فیسبوک پی اکنون تنها در اپلیکیشن‌های فیسبوک و فیسبوک مسنجر در دسترس است و در آینده‌ی نزدیک برای واتساپ و اینستاگرام هم ارائه خواهد شد. با اضافه‌شدن قابلیت به واتساپ و اینستاگرام، برای استفاده از فیسبوک پی الزامی به داشتن حساب کاربری فیسبوک نخواهد بود.

در بیانیه‌ی خبری فیسبوک پیرامون سرویس پرداخت جدید اعلام شد که این سرویس، ساختار کاملا مجزا با لیبرا دارد. به‌هرحال برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که فیسبوک پی قدم‌های اولیه را برای رونمایی نهایی از لیبرا شکل می‌دهد. ازطرفی لیبرا به‌محض معرفی در تابستان سال جاری، با مخالفت‌های شدید از سوی کارشناسان و سیاست‌مداران روبه‌رو شد. حتی دو حزب رقیب در آمریکا برای مخالفت و مقابله با لیبرا با هم متحد بودند و ایده‌ی اجرایی آن را نامناسب دانستند.

علاوه بر قانون‌گذاران، بسیاری از شرکای تجاری لیبرا نسبت به آینده‌ی این رمزارز نامطمئن هستند. به‌عنوان مثال پس از فشارهایی که قانون‌گذاران اروپایی و آمریکایی به لیبرا وارد کردند، پی‌پال در ماه اکتبر تصمیم به ترک پروژه گرفت. ویزا، مسترکارت، ای‌بی، استرایپ و غول تجارت الکترونیک آرژانتین، مرکادو پاگو هم کمی بعد از همکاری در لیبرا انصراف دادند. مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ، ماه گذشته در جلسه‌ی استماع کنگره‌ی آمریکا شرکت کرد تا به پرسش‌های نمایندگان پیرامون لیبرا پاسخ دهد. او از ایده‌ی اصلی رمرارز دفاع و به لزوم رفع محدودیت‌ها و چالش‌های پیش روی آن اذعان کرد.

زاکربرگ در جلسه با کنگره‌ی آمریکا اظهارنظر جالبی درباره‌ی پروژه داشت: درک می‌کنم که اکنون ما در شرایط ایده‌آل قرار نداریم. در سال‌های گذشته چالش‌های متعددی را تجربه کردیم و مطمئن هستم مردم امیدوار بودند که شرکت دیگری به‌جز فیسبوک، این ایده را پیش ببرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 − 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!