«هواوی» در بازار پر رقابت تلفن همراه از «اپل» جلو زد

توریست مالزی – بر اساس آمارهایی که روز سه‌شنبه ۹ مرداد منتشر شد شرکت هواوی که دفتر مرکزی آن در چین است در سه ماهه دوم سال جاری میلادی...
توریست مالزی – بر اساس آمارهایی که روز سه‌شنبه ۹ مرداد منتشر شد شرکت هواوی که دفتر مرکزی آن در چین است در سه ماهه دوم سال جاری میلادی در بازار پر رقابت تلفن همراه مقام دوم را از شرکت اپل ربود.
به گزارش رادیو فردا، بررسی‌های موسسه بین‌المللی آمار از فروش تلفن‌های همراه در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که شرکت کره‌ای سامسونگ با فروش ۷۱.۵ میلیون دستگاه تلفن هنوز در مقام اول قرار دارد ولی شرکت هواوی با فروش ۵۴.۲ میلیون دستگاه اکنون در مقام دوم قرار گرفته است. شرکت اپل با فروش ۴۱.۳ میلیون تلفن همراه و کنترل حدود ۱۲ درصد از بازار بین‌المللی این محصول در مقام سوم قرار دارد. شرکت سامسونگ حدود ۳۰ درصد و شرکت هواوی نیز حدود ۱۶ درصد از بازار را در کنترل خود دارند.
بررسی‌های موسسه بین‌المللی آمار نشان می‌دهد که از اوایل سال ۲۰۱۰ تاکنون این اولین باری است که شرکت اپل در مقام‌های اول و یا دوم بازار تلفن همراه قرار ندارد. رایان ریث از مدیران بخش بررسی فروش تلفن همراه در موسسه بین‌المللی آمار گفت: «تداوم رشد هواوی و ورود آن به بازارهایی که تا این اواخر اصلا شناخته شده نبود واقعا چشمگیر است».
طبق این آمارها میزان فروش آیفون نیز خیلی خوب بوده و بهترین مدل آن یعنی آیفون ایکس در بسیاری از بازارها فروش بالایی داشته است. انتظار می‌رود که شرکت اپل در فصل پاییز با عرضه مدل‌های جدید آیفون سهم خود از بازار این محصولات را افزایش دهد. به گفته رایان ریث، در بازار تلفن‌های همراه گرانقیمت که بهای آنها ۷۰۰ دلار و یا بیشتر است شرکت‌های سامسونگ، اپل و هواوی بازیگران اصلی هستند.
یافته‌های موسسه بین‌المللی آمار نشان می‌دهد که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ در سراسر جهان ۳۴۲ میلیون تلفن همراه فروخته شده که به نسبت همین دوره در سال گذشته، حدود ۱.۸ درصد کاهش یافته است. این سومین دوره سه ماهه پیاپی است که میزان فروش تلفن همراه کاهش می‌یابد. به گفته آنتونی اسکارسلا، از مسئولین این بررسی‌ها در موسسه بین‌المللی آمار، اشباع بازار این محصولات و افزایش قیمت متوسط آن از جمله دلایل کاهش فروش است.
او افزود: «در بسیاری از بازارها مصرف‌کنندگان هنوز هم حاضرند برای مدل‌های پیشرفته‌تر به نسبت مدل‌های قدیمی که تا چند سال پیش قیمت آنها خیلی ارزانتر بود، بهای بیشتری بپردازند».

پاسخی ارسال کنید

*

*

نوزده + شش =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!