پروازهای ایرآسیا بین کوالالامپور – تهران افزایش می یابد

توریست مالزی – شرکت هواپیمایی ‘ایرآسیا ایکس’ پروازهایش از کوالالامپور پایتخت مالزی به تهران را افزایش می دهد و دلیل آن را استقبال از این پرواز اعلام کرد ‘آریک...
توریست مالزی – شرکت هواپیمایی ‘ایرآسیا ایکس’ پروازهایش از کوالالامپور پایتخت مالزی به تهران را افزایش می دهد و دلیل آن را استقبال از این پرواز اعلام کرد
‘آریک دی’ رئیس بخش تجاری شرکت هواپیمایی ‘ایرآسیا ایکس’ روز سه شنبه گفت که این شرکت که ۶ ماه پیش پروازهایش از کوالالامپور به تهران را از سرگرفت، پاسخ مثبتی از مسافران دریافت کرده و با افزایش مداوم در ضریب مسافر روبرو است.
وی گفت که به طور متوسط ۸۰ درصد این خط پرواز رزرو می شود به ویژه برای جشن های نوروز در ماه مارس رزرو شده است.
رئیس بخش تجاری شرکت هواپیمایی ‘ایرآسیا ایکس’ اعلام کرد تعداد پروازهای این خط پروازی از ماه آینده به بعد از سه پرواز در هفته به چهار پرواز مستقیم از کوالالامپور به تهران افزایش می یابد.
به نوشته تارنمای ‘نیو استریت تایمز’، وی گفت توسعه ارتباطات و پروازها می تواند به طرح کوالالامپور برای افزایش روابط دو جانبه مالزی و ایران و گسترش تجارت و سرمایه گذاری دو جانبه کمک کند.
‘مصطفی محمد’ وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی پیش از این از نشان دادن چراغ سبز کابینه این کشور با هدف آغاز گفت وگوهای توافق تجارت آزاد با ایران خبر داده بود.
ارزش تجارت دو جانبه ایران و مالزی در سال ۲۰۱۵ میلادی براساس برخی آمارهای مالزی به حدود ۷۰۰ میلیون دلار رسید.
‘ماه سیو کئونگ’ وزیر صنایع و کالاهای کشاورزی مالزی نیز دی ماه جاری اعلام کرد که کشورش پیگیر نهایی سازی مذاکرات توافق تجارت آزاد با ایران تا پایان ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ است.
شرکت هواپیمایی ایرآسیا مالزی از دوم تیر ماه پروازهایش بین کوالالامپور و تهران و بانکوک – تهران را از سر گرفت، اما به دلیل کمبود مسافر پروازهای بانکوک – تهران دی ماه جاری متوقف شد و پروازهای کوالالامپور – تهران به دلیل حجم بالای مسافر افزایش می یابد.
ایرآسیا تا سال ۲۰۱۲ پروازهای خود را از کوالالامپور به تهران انجام می داد، اما از آن سال تمام پروازهای این شرکت در این مسیر متوقف شد، تا اینکه با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریم ها، پروازهای این شرکت بار دیگر به ایران آغاز شد.
ایرآسیا با ۲۰۰ فروند هواپیمای ایرباس یکی از جوان ترین ناوگان های هوایی جهان را در اختیار دارد و سالیانه بیش از ۵۷ میلیون مسافر را از ۲۴ کشور جهان به ۱۰۰ مقصد مهم در کشورهای جنوب شرق آسیا، استرالیا و چین جابه جا می کند. ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!