گیره مو Cucuk Sanggul

توریست مالزی – یکی از وسایل تزئینی خاص مالزی گیره ی مویی است که با نام کوکوک سنگول (Cucuk Sanggul) شناخته می شود. این گیره ی مو اغلب با...
توریست مالزی – یکی از وسایل تزئینی خاص مالزی گیره ی مویی است که با نام کوکوک سنگول (Cucuk Sanggul) شناخته می شود. این گیره ی مو اغلب با طلا و نقره ساخته شده و در مراسم عروسی به عروس هدیه داده می شود.
کوکوک سنگول یکی از لوازم جانبی مهم برای تزیین مو است. معمولا Nyonyas موهای خود را تا طول کمر بلند نگه می داشتند. پس از آن مو به یک بند محکم می شود و با زدن این گیره ها محافظت می شود .
این یک سنتی پرتغالی cucuk (پین مو) است که هنوز هم توسط زنان در مالزی در طول جشنواره ها و مراسم خاص اسفاده می شود، قرن ها پس از آن که آلفونسو آلبوکرک ناوگان کشتی ها را به ملاکا هدایت کرد تا یک دولت جدید را راه اندازی کند. ۵۰۰ سال از زمانی که پرتغال مالاکا را تسخیر کرد گذشته اما میراث فرهنگی آنان امروز هنوز زنده است،
هنگامی که هلند سلطنت خود را آغاز کرد، چند پرتغالی یک جامعه ماهیگیری را تشکیل دادند که هنوز هم وجود دارد – آنها با جمعیت محلی ازدواج و با آنان درآمیختند.
آنها خود را مالزیایی معرفی می کنند، اما ریشه های خود را فراموش نکرده اند، به عنوان اعضای جامعه به طور روان پرتغالی صحبت می کنند و جشن های پرتغال مانند Festa de San Pedro، Festa de San Juang و Festa Intudu را جشن می گیرند. دسته های برای رقص، موسیقی و آواز خویش دارند، به غیر از این ، نفوذ پرتغالی در معماری مانند قلعه A’Famosa و همچنین زبان آنها مشهود است.
شکل ظاهری این گیره باریک و بلند است و یک سمتش تصویری حکاکی شده دارد از نماد اسطوره های کهن یا گل و پرنده. در قدیم زنان مالایی هنگامی که قصد عبور و مرور در شب در اماکن نا امن را داشتند این گیره را به موهایشان می زدند تا اگر فردی قصد حمله به آن ها را داشت بتوانند از خود دفاع کنند، اما امروزه این گیره در طرح و جنس های گوناگون ساخته شده تا یکی از برترین سوغات مالزی شود.



پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!