غواصی در Labuan

توریست مالزی – لابوآن جزیره اصلی ناحیه فدرال لابوآن مالزی است. لابوآن بیشتر به عنوان یک مرکز مالی فراساحل، مقصد گردشگری اهالی برونئی و غواصی شهرت دارد. بندر لابوآن...
توریست مالزی – لابوآن جزیره اصلی ناحیه فدرال لابوآن مالزی است. لابوآن بیشتر به عنوان یک مرکز مالی فراساحل، مقصد گردشگری اهالی برونئی و غواصی شهرت دارد.
بندر لابوآن یا ویکتوریا، شهر اصلی ناحیه فدرال لابوآن (جزیره‌ای در کرانه شمالی بورنئو) در مالزی است. البته نام ویکتوریا، زیاد در مورد این شهر به‌کار می‌رود. در عوض نام بندر لابوآن (در جاوه‌ای نیز به همین شکل نوشته و خوانده می‌شود) به عنوان نام رسمی کاربرد دارد.
لابوان، جزیره ای در دریای جنوبی چین در خلیج صباج در شرق مالزی است.
‌ غواصان از سرتاسر جهان برای یافتن کشتی های غرق شده به اینجا می آیند. چهار کشتی غرق شده در این مکان کشف شده است، کشتی های غرق شده آمریکایی و استرالیایی توسط چینی ها در اواخر جنگ کشف شد.
معروف ترین این کشتی ها ،‌ کشتی Bluewater (آب آبی) است که درشمال شرقی لابوان واقع شده است.
مراکز مالی، بورس آزاد و بانک‌های بین‌المللی، شرکت‌های بیمه و شرکت‌های امانی در این شهر مستقر هستند. پارک مالی ویکتوریا دارای تالار همایشی با گنجایش ۱٬۵۰۰ نفر و مرکز بزرگ خرید و مدرن است. به هرحال عمده‌ترین عامل شهرت این بندر و جزیره، بورس آزاد بین‌المللی لابوآن است که در این شهر مسقر است. نام لابوآن از واژهٔ مالایی لابوهان به معنی لنگرگاه ریشه گرفته‌است.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


پاسخی ارسال کنید

*

*

16 − یازده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!