ایرباس هواپیماهای بدون مشتری ایرایشیا را حراج کرد

توریست مالزی – منابع آگاه صنعت هواپیماسازی گفتند که شرکت ایرباس ۶ فروند هواپیمای جت تولید شده برای شرکت ایرآسیای مالزی را که از بزرگترین مشتریانش به شمار می‌رود،...
توریست مالزی – منابع آگاه صنعت هواپیماسازی گفتند که شرکت ایرباس ۶ فروند هواپیمای جت تولید شده برای شرکت ایرآسیای مالزی را که از بزرگترین مشتریانش به شمار می‌رود، در پی خودداری از تحویل گرفتن آنها، به حراج گذاشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ این اقدام غیر معمول نشانه دیگری از تعمیق بحران در صنعت هوانوردی ناشی از همه گیری ویروس کرونا در جهان است که بنا بر هشدار برخی تحلیل‌گران، ممکن است منجر به فروش شمار زیادی هواپیمای ساخته شده ناخواسته به بهای ارزان شود.

ایرآسیا مانند دیگر شرکت‌های هوانوردی که به علت قرنطینه‌ها و ممنوعیت‌های مسافرتی که کسب و کار و فعالیت آنها را فلج کرده، قصد دارد در هزینه‌ها صرفه جویی کند، اعلام کرده است که در سال جاری به هیچگونه هواپیمای دیگری نیاز ندارد.

تاکنون شرکت‌های هواپیماسازی معمولا ضمن تاکید بر تحویل دادن جت‌های ساخته شده به شرکت‌های هوایی به ویژه مشتریان عمده خود، در باره تاریخ تحویل بقیه سفارش‌ها، انعطاف نشان می‌داده‌اند.

گرچه حراج ناگهانی هواپیماهای بدون خریدار، موضوع تازه‌ای نیست، اما ایرباس تاکنون از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است. همچنین سخنگوی ایرآسیا که بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت قاره آسیا به شمار می‌رود، در این باره اظهار نظری نکرد.

اما بر اساس این منابع آگاه و اسناد محرمانه‌ای که به دست رویترز رسیده، شرکت ایرباس برای فروش چهار فروند هواپیمای جت “ای ۳۲۰ نئو” و ۲ فروند “ای ۳۲۱ نئو” ساخته شده برای شرکت ایرآسیا، مزایده برگزار کرده است.

این اسناد نشان می‌دهد که خریداران می‌توانند این جت‌ها را که دارای تجهیزات اضافی به سفارش ایرآسیاست، در ماه ژوئن (خرداد و تیر ماه) تحویل بگیرند.

تام فرناندز یکی از بنیانگذاران ایرآسیا در آوریل (فرودین) گفته بود که این گروه هوایی با زمین‌گیر شدن ۹۶ درصد ناوگانش، هیچ درآمدی ندارد.

یک عضو بلندپایه دولت مالزی نیز روز جمعه از احتمال ادغام ایرآسیا با شرکت‌های هواپیمایی ایالتی این کشور، برای حفظ آنها سخن گفته است.

ایرباس در ماه جاری اعلام کرده با اینکه درخواست‌های زیادی از شرکت‌های هواپیمایی برای تاخیر در زمان تحویل هواپیماها دریافت کرده، اما هیچ گونه درخواست مستقیم لغو ناشی از همه گیری ویروس کرونا نداشته است.

براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی؛ تاکنون شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده که بیش از ۱۶۵ هزار نفر آنها جان خود را بر اثر بیماری کووید۱۹ از دست داده اند.

همه گیری گسترده این ویروس در جهان، بسیاری از کسب و کارها به ویژه صنعت‌های گردشگری و هوانوردی را به کلی فلج کرده و موجب بیکاری گسترده در این حوزه ها شده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

ده + 15 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!