بهترین بازارهای شبانه مالزی را بشناسید

توریست مالزی – بازارهای مالزی گرچه جذابیت بازارچه‌های شناور تایلند را ندارند؛ ولی سر زدن به آن‌ها، تجربه جذابی است که تا مدت‌ها فراموش نمی‌کنید. به گزارش کجارو، بازارها...
توریست مالزی – بازارهای مالزی گرچه جذابیت بازارچه‌های شناور تایلند را ندارند؛ ولی سر زدن به آن‌ها، تجربه جذابی است که تا مدت‌ها فراموش نمی‌کنید.

به گزارش کجارو، بازارها یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید و تفریح در دنیا هستند. نه تنها برای گردشگران بلکه برای اهالی شهر هم سر زدن به بازارها، تجربه‌ای مفرح و جذاب است. مالزی هم مثل بسیاری از کشورهای آسیایی، بازارها و بازارچه‌های فراوانی دارد. البته جذابیت این بازارها به پای بازارچه‌های شناور تایلند نمی‌رسد؛ ولی هر جایی، حال و هوای خاص خود را دارد.

در مالزی می‌توانید از سر زدن به بازارها لذت ببرید و سبک زندگی مردم را از نزدیک ببینید. مالزی به لطف تنوع فرهنگی و همین طور توسعه شهری نامنظم، بازارهای متفاوتی دارد که هیچ دو بازار آن شبیه هم نیستند. بعضی از آن‌ها در مناطق ساحلی قرار دارند و در آن‌ها می توانید بهترین و تازه‌ترین غذاهای محلی را نوش جان کنید. بعضی دیگر در فضای سرپوشیده قرار گرفته‌اند و غرفه‌های رنگارنگ و نورپردازی شده دارند؛ انگار که یک فستیوال در آن‌ها جریان دارد.

بازار شبانه Batu Ferringhi در پنانگ



این بازار با همه بازارهایی که دیده‌اید تفاوت دارد چرا که هم‌زمان هم شلوغ و کثیف است و هم شیک! در ساحل Batu Ferringhi قرار دارد و پر از غرفه‌های متنوع غذا و سوغات است. می‌توانید از غرفه‌ها نوشیدنی و غذا بخرید و هم زمان با گشت و گذار در بازار، نوش جان کنید. یا اینکه مسیرتان را به سمت غرفه‌های سوغات ادامه دهید. غرفه‌های متعدد آن در کنار هم قرار گرفته‌اند. بازار به قدری شلوغ می‌شود که جای نفس کشیدن نیست. اگر دنبال رولکس تقلبی و تی‌شرت‌هایی با طرح «من پنانگ را دوست دارم» می‌گردید، اینجا برای خرید مناسب است.

بازار شبانه Jonker Walk در ملاکا



این بازار، بهشتی برای علاقه‌مندان به غذاهای محلی است. در شهر تاریخی ملاکا قرار دارد شهری که معمولا توسط گردشگران نادیده گرفته می‌شود. در این بازار شبانه می‌توانید بهترین خوراکی‌ها و دسرها و شیرینی‌های بومی را نوش جان کنید. مثلا cendol یک دسر یخی شیرین است و با شیر نارگیل تهیه می‌شود. یا popiah که غذایی محلی است و با مرغ و برنج و به شکل کوفته تهیه می‌شود. علاوه بر غذا و دسر، انواع اسنک هم در غرفه‌ها عرضه می‌شود.

بازار یکشنبه خیابان گایا در کوتا کینبالو (Kota Kinabalu)



این بازار یکی از بزرگ‌ترین بازارهای محلی در مالزی است. بسیاری از مردم صبح زود برای سر زدن به این بازار بیدار می‌شوند. این بازار پر از مردمی می‌شود که به دنبال خرید سارونگ‌های باتیک هستند. سارونگ نوعی لباس محلی گشاد است که با شیوه سنتی باتیک رنگ آمیزی می‌شود. علاوه بر این ماهی تازه و حتی صبحانه هم در بعضی غرفه‌ها عرضه می‌شود.

بازار Wakaf Che Yeh Pasar Malam در کلانتان



اگر دوست دارید تجربه‌ای اصیل و بومی از تماشای سبک زندگی اهالی داشته باشید که تاثیراتی از فرهنگ تایلندی دارد، حتما به بازار شبانه Wakaf Che Yeh در Kota Bharu سر بزنید. در این بازار می‌توانید محصولاتی ارزان بخرید و حتی برای خرید این محصولات چانه بزنید. تنوع و تعداد محصولات عرضه شده، بسیار زیاد است. در این بازار می‌توانید لباس‌های سنتی هم پیدا کنید. لباس‌های جین و غذاهای پرادویه و لذیذ تایلندی هم در غرفه‌های این بازار عرضه می‌شود. اگر قصد دارید به این بازار سر بزنید، حتما دقت کنید که در فصل بارندگی نباشد.

یکشنبه‌بازار Hin Bus Pop-Up در پنانگ

sdr



شاید در نگاه اول اندازه کوچک این بازار شما را ناامید کند ولی این بازار کوچک و جذاب، یکی از به‌روز ترین و خاص‌ترین مراکز خرید در جرج تاون است. این مجموعه به هنر بومی اختصاص دارد و هر آنچه که فکر کنید از محصولات بومی در آن عرضه می شود. از کیف پول های دست‌دوز تا آثار منبت‌کاری. بسیاری از بازدیدکندگان در فضای سبز بازار، یک پیک نیک عالی ترتیب می‌دهند و بعد در گالری‌های هنری قدم می‌زنند.

خیابان پتالینگ در کوالالامپور



این خیابان یکی از آن مکان‌هایی است که علاقه‌مندان به خرید نباید فرصت بازدید از آن را از دست بدهند. این خیابان پر از محصولات متنوع با قیمت‌های مناسب است. بسیاری از فروشنده‌ها بساط و غرفه خود را جلوی بانک‌ها و رستوران‌ها راه می‌اندازند. هر آنچه که فکر کنید از تیشرت با برندهای غیراصل گرفته تا کاور موبایل در این خیابان پیدا می‌شود. همه محصولات قیمت‌های بسیار مناسب و ارزانی دارند. حتی با چانه زدن می‌توانید قیمت آن‌ها را از آنچه که هست کمتر کنید. با چانه زدن حتی می‌توانید قیمت محصولات را تا ۷۵ درصد قیمت اعلام شده، کاهش دهید.

بازار شبانه Taman Bandar Baru در کامپار



اگر دنبال دلیلی برای سفر به شهر کامپار می‌گشتید، این بازار دلیل خوبی است. در این بازار می‌توانید غذاهای تازه و لذیذ چینی بخورید. این بازار شبانه مخصوص دانشجویانی است که دنبال غذای ارزان و محصولات ارزان هستند چون در نزدیکی میدان دانشگاه قرار دارد. اهالی چینی منطقه پراک در این بازار حضور فعالی دارند.

بازار آخر هفته Satok در کوچینگ



این بازار غذای تازه بهترین جا برای خرید بهترین محصولات شرق مالزی است. انواع محصولات محبوب بومی و حتی ماهی و انواع میوه‌های عجیب استوایی در این بازار پیدا می شود. یکی از این میوه‌ها dabai نام دارد که رنگ بنفش تیره دارد و شبیه خرما است و طعمی قوی‌تر از آووکادو دارد. کیف‌های دست دوز، حیوانات خانگی و انواع خرگوش و گلدان‌های کاکتوس از دیگر محصولاتی است که در این بازار عرضه می‌شود.

بازار شبانه اولو ملاکا در لنکاوی



در لنکاوی هر روز هفته یک بازار شبانه برگزار می شود. بازار شبانه دوشنبه‌ها جایی برای خوردن لذیذترین غذاهایی محلی است. مثلا ayam penyet یا پوره مرغ سرخ شده و نوعی میوه به نام duku langsat با رنگ زرد و طعمی شیرین و ملایم.

به غیر از خوراکی و غذا و میوه، برخی غرفه‌ها به فروش لباس و حتی وسایل خانه و آشپزخانه اختصاص دارند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

14 − سیزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!